Semester

Jag har påbörjat min första riktiga ledighet sedan sommaren i 8:an på högstadiet. Varje sommar har det varit konståkningsläger eller jobb. Men nu, nu äntligen har jag RIKTIG semester som vanligt hårt arbetande folk.

Jag började mitt firande med att jag och Jocke bjöd en av våra grannar på middag i fredags. I lördags bjöd vi några kompisar på brunch, tog en tur till Barkaby och bjöd sedan älskade Challe på middag på kvällen. Om nu tacos räknas som middag, men det får det göra för vi var minsann hungriga.

I söndags började vi med att paddla runt en bit av Kungsholmen, sen styrde vi bilen mot Oskarshamn. Vi gjorde ett första pitstop redan i Skärholmen och där hittade jag dom finaste skorna jag någonsin sett. Jag är bjuden på bröllop till en av mina arbetsterapeutkollegor den 22:a augusti och har inga skor som jag kan ha. Min förra sk finskor är helt nergångna så jag behöver ett par nya. Kraven: svarta, öppen tå, hög klack. Jag har tittat överallt, eller kanske inte men iaf i många affärer, och inte hittat några. Men så på Johnells i SKHLM står dom där på en hylla. Svarta, öppen tå, hög klack. Priset: 1 300 kr. Jag är på tok för SNÅL för att köpa ett par skor över 1 000 kr. Kanske nästa månad, kanske inte. I vilket fall var dom alldeles perfekta och dom satt som en smäck. Ja, för visst var det så att jag provade dom, det var jag tvungen att göra för att se om det kanske var så att dom inte var så fina på så jag skulle kunna sluta tänka på dom, men icke.

Måndag, tisdag och onsdag förmiddag spenderade vi i Oskarhamn med lite biobesök, shopping, fika och grillning. På vägen hem idag stannade vi på Smultronstället i Söderköping och åt en varsin glass. En glass som var stor som en måltid. Bosses lever på att dom har sjukt god hemmagjord glass. Smultronstället lever på att dom har häftiga uppläggningar för alla deras glassar. Om jag skulle välja mellan dom två? Då skulle jag utan tvekan välja Bosses.

Nu fortsätter mitt firande med lite popcorn för att öka på sommarfläsket och stilla mitt sug.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0