Sötsug

Jag har på tre dagar inte haft suget efter sötsaker en endaste liten gång. Jag försöker leva ett lite bättre liv. Försöker bli av med min tjockismage. Om jag ska kunna bli det måste sötsakerna BORT, långt långt bort!

Ikväll har jag varit hemma hos Anna och Martin och grillat. Dom hade en sån där inmurad mysig grill på innergården. Gott med redigt grillad mat. Det får jag bara hemma i Osby annars för vi här på ön kör engångsgrill. Efter den utsökta måltiden gick vi till Södra Bar och lyssnade på lite musik. Trevligt. Mysigt.

Men sen när jag skulle hem var det varken trevligt eller mysigt. Jag gick med Anna till Mariatorget. Tänkte tagit 4:ans buss mot Radiohuset, men tog tuben istället till centralen. Skulle där byta till 1:ans buss ut till ön. Vem tror ni då precis missade bussen? Jo, JAG. Vilka konsekvenser fick det? Jo, att jag fick vänta 18 minuter till nästa buss. Till en början gick det bra. Jag messade Anna, pratade lite med Jocke och stod sen och tittade på lite folk. Men efter några minuter kom det en väldigt full person gåendes mot just den busskuren jag stod i. Han hade spya på hela tröjan och hade en hel del svårigheter med att både gå rakt och hålla kroppen i upprätt läge. Jag gick då till Burger King och tog en läsk.

Väl hemma blev jag efter ytterligare ett telefonsamtal ledsen och besviken. Varför? Det är privat. Men jag kan säga så mycket som att jag tycker inte om människor som inger förhoppningar och sen ändrar sig. Det är som att ta godis från små barn. FAN!

Nu blir det ett par avsnitt av Sex And The City, sen sömn. Det är ju en dag imorgon också, har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0