Vi ses där änglarna sjunger, mormor!

Ytterligare en fyradagarsvecka. Helt underbart att ha fredagen ledig. Den här veckan var det dock inte av samma anledning som veckan innan. Anledningen var inte för att ta sig genom landet för att partaja och ha kul. Den här fredagen var det mormor som skulle urnsättas. I vilket fall känns det skönt att jag kunde ställa upp för mammas skull.

Mormor kremerades, därav den stundande urnsättningen. Jag har aldrig varit med om en urnsättning innan, bara kistebegravning eller vad man ska säga. Kändes väldigt annorlunda. Det var ett mycket mindre hål, en mycket mindre "kista" och mycket lättare för moster att bära ensam än en stor tung kista. Tänk att denna kraftfulla karismatiska kvinna fick plats i en så liten fin träurna. Nu har vi alla sagt hejdå till "mormor" på riktigt. Nu finns hon kvar i våra hjärtan.

Igår lämnade vi Ronja vid tåget i Hässleholm. Hon skulle ta tåget till Lidköping för att natten till idag ta flyget från Göteborg till Faliraki på Rhodos östkust. Efter att vi lämnat av henne tog jag och mamma lite kvalitetstid på stan. Trevligt det var att strosa runt där. Mamma hittade en underbar parfym och ett par supersnygga svarta finskor som tom verkar bra för hennes onda fötter. Jag, ja jag hittade ett par jeans/jeansleggings på Vero Moda som jag fick av mamma, TACK!

Igår slog mig tanken att jag ska bo själv hela veckan då Jocke är i Oskarshamn (vissa har det bra med 4 veckors semester, andra får nöja sig med 2 veckor) och min plånbok gapar lika tomt som kylen och skafferiet hemma. Mamma och jag, ja mest mamma, gjorde paj, korvstroganoff och köttfärsås hela kvällen lång. Enkel, god och billig mat som jag kan smaska på hela veckan lång. TACK mamma!

Och för bara en liten stund sen gjorde jag mig lite pannkakor med vanlijglass och blåbärssylt, mums. Varje gång jag äter pannkakor tar jag mig en liten nostalgitripp. Pannkakor är något vi åt mycket till mellanmål/kvällsmat hemma i Osby. Och det är BARA mamma som kan göra dom sådär perfekta.


Pannkakor med hallon ser inte helt fel ut det heller,
dock är just den här pannkakan lite för välgjord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0