En fullspäckad helg

I fredags efter jobbet ilade jag hem för att ta en dusch och byta kläder inför kvällens brännbollsmatch mot personalen på SATS St. Eriksbron. Väl i Rålambshovsparken var vi varken särskilt många medlemmar eller personal. Vi lyckades ragga upp ett gäng som redan börjat spela och det visade sig att dom var från SL, så det blev en match mellan SATS och SL, en match som vi förlorade, haha. Men det var väldigt trevligt!

Senare på kvällen kom en av Jockes lumparpolare och då letade vi upp en mysig liten glänta hemma vid vårt och satt där och grillade korv och tog det lugnt. Gjorde även upp planer inför midsommar.

Lördagen bestod av träning. På kvällen var jag bjuden på cocktailparty, grillfest och inflyttningsfest. Det fick bli grillfest och inflyttningsfest. En trevlig kväll, men jag kom i säng sent och det fick jag betala för igår.

Söndagen började nämligen med att väckarklockan ringde kl. 07.00. Dags att tvätta. Tvättade mellan 07-10. Därefter handlade jag och fixade brunch tills grabbarna kom hem från helgens båtkörande. Jag och Jocke tog sen en promenad och fastnade på en bänk på Norr Mälarstrand, nästan vid stadshuset, och åt glass. Vi ringde John och Klara och helt plötsligt var middagen uppstyrd. :)

Idag har jag planerat in träning kl. 17.30, men jag ska för en gångs skull skippa den och göra lite sallad att ta med mig ut på en långpromenad tillsammans med Jocke. Får passa på nu när det är fint väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0