Fågelskit och tropisk värme

Vilket hetta, helt sanslöst. Man klagar när det är kallt, när det regnar, när det snöar, när det är mörkt, när det är ljust och när det är soligt varmt och fint. Varför? Det är väl så det är att vara svensk, allt ska vara LAGOM.

Jag som inte får vistas i solen har haft en hel del jobb med att undvika det i helgen. Jag äter medicin som man itne ska äta på sommaren, och gör man det ska man vara VÄLDIGT FÖRSIKTIG med solen, dvs. helst sitta inne och glo. Det är ju något jag alltid har väldigt svårt för. Jag vill allt som oftast ha fullt ös omkring mig.

I fredags kom en av Jockes kusiner upp hit för att kolla läget. Vi åkte till en av mina gamla kollegor, Linda, och grillade. Träffade mina bejbs igen och det är alltid lika underbart! Linda och Stefan (hennes man) hade styrt upp så fint med maten och jag försökte kompensera det genom att ta med mig två marängtårtor med grädde och jordgubbar. Söta barn har dom också. :) En hellyckad kväll som innebar en liten sovmorgon på lördagen.

Lördagen spenderades vid Fredhällsbadet tillsammans med Klara och John. När vi kom dit hade dom hittat en alldeles perfekt plats, en liten skogsdunge där det fanns sol för soldyrkarna och skugga för mig. Så där var det inga problem att undvika solen. Värre var det när vi skulle äta lunch på Restaurang Soltsugan. Då fanns det inga bord i skuggan så det fick bli stekande sol och jag brände mig på axlarna. FAN! Men jag hoppas att det inte är någon större fara. På kvällen åt vi sushi och kollade på film, alldeles lagom efter en dag ute i värmen.

Efter lunch igår gick vi lite på stan då Fredrik (Jockes kusin) skulle leta upp lite saker till kommande utbildning. Jocke däremot var inte så sugen. Eller jo, så länge det gällde butiker som Alewalds och Naturkompaniet, men när jag ville kolla om det fanns några enkla sommarklänningar att inhandla var han inte lika intresserad, vilket mynnade ut i att jag faktiskt blev irriterad och tar det idag istället. Och lite tidigare fick jag en fågelskit rätt i skallen, så mitt humör var kanske inte det bästa.

Så snart ska jag stämpla ut och cykla hem för att sen ta mig in till stan. Efter det hoppas jag det blir grillning på bryggan och lite häng på balkongen. Kanske tom så att vi kan få med oss en själ eller två.

Kommentarer
Postat av: LInda

Ja det var en rolig kväll. Helen och mattias packade ihop sig vid tre tiden. Och vi fick inte sovmorgon dagen efter hihihi

2009-06-30 @ 08:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0