Idag är ingen vanlig dag...

...idag är det min födelsedag!

Japp, så är det. Idag blir jag 24 år. Snart 25. Snart 30. Snart 50. Snart 65 och packar ihop till pension. Nejdå, så snabbt går det nog inte. Det är mycket jag vill hinna med innan jag är 65 år. Jag vill lära mig att nudda tungspetsen på nästippen, slicka mig på armbågen (vilket jag hört är en fysisk omöjlighet hur man än gör), få alla mina orchidéer att blomma om, stå på händer mer än 2 sekunder, skriva med vänster hand (läsligt!), och många andra saker.

Men dagen idag började med att jag vaknade till och kände en ljuvlig doft smyga runt i lägenheten. Det tog ett tag innan jag lyckades lista ut var det var, yrvaken som jag var, men det var Jocke som var uppe och styrde med frukost. Han gjorde scones. Så vid 6 snåret tassade han fram till mig med en bricka full med massa god frukost och väckte mig försiktigt (eller ja, jag var ju faktiskt redan lite vaken, men det kan man ju inte låtsas om). Mmm, vad det var gott med frukost! Extra gott när man vet att någon lag ner sin själ i att få den bra. Fick en present också (som om det var nödvändigt efter den där brakfrukosten), men det fick jag iaf. När jag tagit bort det underbart tuffa pappret med små muffins på (finns att köpa på Lagerhaus) fann jag något än mer underbart. Sex And The City-boxen. Som jag velat ha den! TACK prutt!

I torsdags när jag var hemma i Osby tjuvstartade jag mitt födelsedagsfirande, som ni säkert läst, med kebabpizza och jordgubbar. Men det var inte det enda. Jag fick även 4 st vinglas XL Line från Kosta Boda av familjen, TACK! Dom är både fina och goda att dricka ur och det känns alltid kul att ha dyra saker, det blir extra kul att ta fram dom då och extra gott att dricka ur. :)

Och i lördags när jag kom hem och tog in posten från fredagen låg där ett rosa kuvert med ett kort och en slant i från Jockes mormor och morfar. Så nu ska jag fundera ut vad jag kan tänkas köpa för dom pengarna, men jag tror jag vet. Det blir nog ett par finskor för det har jag bara ett par och nu när folk ska börja gifta sig och ha inflyttningsfester och grejer behövs det!

Som en oväntad "födelsedagspresent" låg där i morse på mitt skrivbord när jag kom till jobbet ett vitt kuvert med mitt namn på. I kuvertet låg ett fint inbjudningskort till en av mina kollegors bröllop. Ååååh så kul att just jag blev bjuden och vad kul att få dela den dagen med henne, underbara Johanna!

Jag brukar vara duktig på att baka när jag slutar på jobb, fyller år och bjuder hem folk. Men i helgen har inte orken riktigt funnits. Visst har jag tänkt på det, men inte blivit färdig. Först tänkte jag baka muffins, men det hade jag med mig för ett tag sen när vi haft inflyttningsfest. Sen tänkte jag baka marängtårta, men då uppstod problemet hur jag skulle lyckas hålla bottnen hel tills jag kom till jobbet. Sen tänkte jag på Jockes cheesecake, men den har jag aldrig gjort så den skulle jag säkert misslyckas med. Sen tog liksom dom "lätta" alternativen slut för baka kanelbullar en hel söndag, det hade jag inte lust med. Jag hade fullt upp med att tvätta och fika. :) Så jag gjorde en fuling och gick till Konsum och skulle köpa en Daimtårta, men den fanns inte så det fick bli glass, men jag tror att det gick hem det också.

Fick en fin vit orchidé av mina kära kollegor, TACK alla ni, ni är underbara!

Efter jobbet hade jag planerat att träna, men för att hinna till restaurangen som vi bokat var jag tvungen att hoppa den. Visst, jag har dåligt samvete, men å andra sidan är det min födelsedag så jag får ta igen den där träningen en annan dag. Vi var på restaurang Landet vid Telefonplan. Det låg lite udda, men maten var jättegod. Dock var kycklinge vi åt lite skvättig så Jocke lyckades skita ner sin skjorta, men vad gör det när man har tvättmaskin i lägenheten?! :)

Och förresten, när jag kom hem stod där en blomma utanför ytterdörren. Så fin! Oväntat med blommogram, det har jag aldrig fått. Så nu förstår jag hur glada dom blir dom som jag skickar blommogram till. En mysig känsla, man blir liksom varm inombords. Buketten var jättefin och den var från familjen hemma i Osby.

Tack för alla gratualtioner via sms, Facebook och vanlig postgång. Det känns skönt att veta att man omges av människor som bryr sig om en, även om man kanske inte träffar dom så ofta eller pratar med dom så ofta.

Jag hade tänkt lägga in lite bilder på allt fint jag fått och gjort idag, men jag är inte människa till att hitta min kamera, fattar inte vad som hänt. Aja, den dyker väl upp när jag som minst anar det, men just nu är det väldigt frustrerande!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Grattis Petra! Vi fyller ju år nästan sammtidigt eftersom att jag fyllde i söndags =) Hehe. Hoppas att du haft en toppen dag det låter det ju som om du haft!



Kramra

2009-06-16 @ 10:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0