Midsommarafton

Varför är det alltid så att när man får lov att sova vaknar man tidigare än när man ska till jobbet? Detta är något som händer mig ofta. Idag vaknade jag kl. 07 och kunde inte somna om. Istället gick jag upp och tittade på showfilmen från 2007. En riktig nostalgitripp. Den showen visste ingen mer än jag och min familj vad slutprodukten skulle bli. Inge fattade nånting, men ack vad bra den blev.

Jag har bara för några dagar sedan gått ut med meddelandet att jag inte kommer att vara med och anordna ISSHOW 2010 i Linköping och det kom nog som en chock för många, men jag känner att allt slit som jag lägger ner på showen utan att egentligen få någonting tillbaka gör att jag inte orkar just nu. Under showhelgen får jag jättemycket tillbaka från alla åkare och föräldrar, inte minst publiken, men om jag ska se till att jag lägger ner ca 250-300 timmar på en säsong endast vad gäller showen och så får jag ingen ekonomisk ersättning så måste jag säga att då är det för tillfället värt mer att umgås med familj och vänner den tiden jag skulle ha lagt på showen. Inte sagt att jag inte kommer tillbaka om något år eller så, men just nu känns det långt borta. Dessutom ska min kompanjon, Ida, iväg och resa hela våren och plugga nu i höst så hon kommer inte hinna med någon show och jag drar inte i alla trådar alldeles själv så som jag gjorde 2007, det blev för mycket.

Tusan vad bra ISSHOW 2007 var, helt ofattbart att det blev så bra som det blev. Och det var en mysig showhelg. Mamma var där hela helgen och Ronja kom dit efter någon dag. Alla i showgruppen var i ishallen dygnet runt och det var verkligen så väldans mysigt. Visst, det har varit mysigt 2008 och 2009 också, men inte på samma sätt. Jag kommer ihåg när Hanna kom där på genrepet och inte hade sytt ihop ett endaplagg och sa

- "Det är lugnt, jag ska fixa allt när jag kommer hem (SENT) ikväll"

Alla utom hon själv förstod att hon inte skulle hinna så mamma plockade upp symaskinen, letade fram en liten skrubb med ett bord och sydde klart Hannas kläder. Mamma och Kristina satt i alla ljusslingor i diademen samma kväll. Förstår inte hur min mamma orkar, men hon är väl en sån där supermamma som man själv aldrig kommer att bli.

Jag vet faktiskt inte om jag håller med alla andra som säger att showen får sig ett lyft varje år, jag tycker nog fortfarande att ISSHOW 2007 är den bästa överlag. Visst, det har varit en del riktigt häftiga nummer 2008 och 2009, men helhetsintrycket är inte lika bra. Ida och Therése gjorde ett jättebra Charlestoneprogram där det var fart och fläkt precis hela tiden. Finalen var grymt bra och Bongo Song var helt otroligt tufft. Men å andra sidan var årets Funky Time bra, Bolero förra året, Finalmusiken i år var häftig, ja nej men nu har jag lite svårt att bestämma mig här. Jag kan nog inte välja  ut nån favoritshow trots allt. Det enda jag vet är att filmen från 2007 är skitkass. Killen som filmade har klippt mitt i programmen, zoomat ut så mycket det bara går, försökt fånga in alla åkare på bilden (han borde ha zoomat in lite olika grupper istället) och kvlaitén är PISS!

Men nu var det inte show jag skulle prata om, det är ju midsommarafton för tusan. Vädret är inte riktigt som det borde. Solen skiner fortfarande lite, men jag kan trösta mig med att det är kolsvart på himmlen, så regnet kommer nog snart. :) Vi ska till några kompisars, kompisars, kompisar idag. Känns lite konstigt, men det blir säkert trevligt! Innan dess ska jag försöka skaka fram lite jordgubbar. Jag funderar på att ta mig till Hötorget och finns det inga där får det bli Kungens Kurva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0