Sickla köpkvarter

Jag hade mina farhågor inför vårt midsommarfirande. Duka upp till långbord hos en kompis pojkväns systers kompisar. Men det blev riktigt lyckat! Massa snapsvisor, massa mat och massa badande och bastande. Visst, vi var inte i säng förrän vid 03, men jag var uppe vid 10.30 och fixade en brakfrukost med stekt potatis, kokta ägg, stekta köttbullar, jordgubbar m.m. Och jag som trodde att vi inte hade så mycket frukost, kunde inte se dom där grejerna dagen innan nämligen. Sen blev det en promenad på Lilla och Stora Essingen med glassintag på torget på Stora Essingen. Lite mat på kvällen och sen i säng. Jag trodde att jag bara skulle vila någon timme där vid 20, men tusan heller. Jag toksomnade och vaknade vid 01 och insåg att jag somnat i sängen med kläderna på, inte borstat tänderna och inte tvättat av mig så det var bara att stiga upp och göra allt det där.

Igår hade vi först tänkt att åka till Lidingö och fika på nåt ställe som finns med i "Fika, kika, njut"-boken som vi fick på inflyttingsfesten, men ingen av oss hade riktigt sugen efter det. Istället blev det en veckoplanering av mat för vidare inköp i Sickla köpkvarter. Vilket mysigt ställe det där var och vad mycket där fanns. Hittade en butik som heter Vita Hem, så mycket fint där fanns. Ville ha massor, men vi har ju bestämt att vi ska ha spararmånader här nu så det blev inget. Där fanns även en Himlabutik med mycket habegär, men även där fick jag stå tillbaka. Best of Brands hade massa fint och jag hittade ett par skor på Rizzo, men dom fick stå kvar på hyllan för jag har redan ett par svarta sandaler och känner inte att jag just i detta nu behöver ett par till. Väl hemma vid 18-tiden somnade jag på soffan medan Jocke styrde i köket. Två timmar senare var det mat och vi kunde sitta på balkongen i våra nya möbler och äta. Sen satt jag ute resten av kvällen och läste. Visst, jag hade ju en filt eller två och en tjocktröja, men är det sommar så är det. :)

Och förresten, jag har hittat min kamera, den låg i facket på ryggen på förarsätet. Varför jag nu tvunget skulle lägga den där. Men i vilket fall är den nu återfunnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0