Sjung om studentens lyckliga dar...

Hinner knappt med mig själv nuförtiden, än mindre att uppdatera er om vad som händer.

Onsdag
Tåg till Falköping där mor, far och hundarna hämtade upp mig för vidare färd till Lidköping. Lillasysters pojkvän skulle ta studenten. Det regnade och regnade, men det var faktiskt uppehåll (eller vad man ska kalla det) när dom sprang ut och när dom började åka runt i sina vrålåk. Väldigt god mat och trevligt sällskap efter utspringningen. Och förresten, när vi stod och väntade inne i stan på att dom skulle gå kortege pep jag och mamma in i en affär där vi stod och köpte SNÖsmycken. Det visade sig att Albins (syster pojkvän) mammas syster jobbar där inne så jag och mamma rådfrågade henne lite vid sidan av när det gällde färg och form. Fick även tips om en bra pizzeria på Stora Essingen av Albins ena bror så den måste snart provas. Midsommardagen kanske?!

Torsdag
Vaknade tidigt med två hundar i min säng, MYSIGT! En låg vid fötterna och en vid huvudet. Så skulle jag vilja ha det varje dag, lycka! Jag och mamma var nere på Klädkammaren och spanade in läget och självklart kunde jag inte låta bli att handla. Jag köpte ett par skor och två par shorts. Blev helt chokad över att shortsen faktiskt passade. Brukar vara jättekonstig passform i förhållande till min kropp så jag var tvungen att köpa mer än ett par. Sen körde vi inom ICA och hämtade ut mina nya skridskor. Ååååh så fina dom var. Alldeles vita och blanka. Som jag längtat! Efter det tog jag och mamma hundarna in i bilen och körde till mormor. Vi började såklart med att fika med frallor. :) Sen klippte vi gräset och tvättade. Eller ja, jag rensade och planterade om lite blommor och passade hundarna. Givetvis började det störtregna när vi påbörjade arbetet utomhus så när mamma var klar med gräset såg hon ut som en blöt pöl. Som tur var hade hon packat ner ett par byxor och en tröja som jag hade när jag höll på där med blommorna och dom kläderna blev inte så blöta (jag gick in när mitt arbete ute var klart) så hon kunde ta dom efteråt. Efter arbetet hos mormor skulle vi in till Hässleholm och hämta upp bror som kom från Västerås. På vägen in dit stannade vi till vid mormors grav och planterade lite blommor och snyggade till samt stannade och köpte jordgubbar i Kvistalånga. På kvällen åt vi kebabpizza från Pizzaboden och sen jordgubbar med glass/grädde. Det blev en alldeles utomordentligt god födesledagsmåltid (i förskott). Pizzabodens kebabpizza är den bästa och det var superlängesen jag åt den så det var verkligen jättegott. Och jordgubbar är ALLTID gott!

Fredag
Eftersom vädret skulle fortsätta som det gjort hela onsdagen och torsdagen fick jag och mamma planera om vår klädsel inför kusinens student. Mamma hade en jättefin tunika, men den var lite liten över skulderbladen så det gick inte, men jag hittade ett par jeansleggings som jag lånade. Mamma själv tog tunikan jag tänkt låna och ett par andra jeansleggings. Vi puttrade ner till Klädkammaren och inhandlade en överdel till mig, en lila tröj/blus och en sjal. Bror mötte upp oss där nere då mamma tyckte han kunde behöva ett par nya byxor så det var av till Gunnars Kläder där han hittade både ett par jeans och en jättefin t-shirt. Efter vårt lilla byabesök styrde vi bilen mot Osbys djupa skogar för att hälsa på en liten bebis, men dom var inte hemma. Vi lämnade vår lilla present (en söt liten klänning) på en stol vid trappan och körde hemåt. Vi fixade till oss allihop och sen körde vi ner mot Landskrona för att ta emot en glad student. Om det regnade mycket på Albins student på onsdagen regnade det ännu mer den här dagen. Det fullkomligen vräkte ner precis hela tiden. Inte uppehåll en enda sekund. Efter utspringningen var det god mat och samkväm. Tyckte verkligen om mosters kycklingpaj, den var supergod!

Lördag
Ja nu sitter jag här med mina planer helt raserade. Skulle varit på ost- och vinkväll hos en kompis ikväll, men det var en av tjejerna som skulle hänga på som fick förhinder så det blev inget med det utan vi skjuter på det. Har försökt hitta någon anna snäll själ som vill förbarma sig över mig, men alla var upptagna med möhippor, gamla återseende och annat. Jocke är iväg och fiskar och vandrar med grabbarna och det är pissväder ute. Om det inte hade varit för vädret hade jag nog gått en riktig långpromenad, men vill inte ut och plaska i vattenpölar utan gummistövlar eller regnställ och jag äger inget av det. Jag har iaf varit en sväng på IKEA och bunkrat upp med filtar inför midsommar och sen en sväng på ICA och handlat mat till imorn och måndag. Tror jag ska lägga mig i soffan och dra igång en gammal romantisk komedi och bara ta det lugnt, men först ska jag sortera tvätt inför morgondagens tvättid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0