Äntligen flyttat!

Äntligen är datorn framplockad och internet fungerar i den nya lägenheten så nu kan jag börja dela med mig av min vardag igen.

Sista tre veckorna har varit ganska kaotiska men det har varit kul. För två veckor sen träffade jag mina älsklingspluttar från gamla jobbet. Vi var på Östgöta Källare och åt, tack för tipset om soppan Sara! Och för en vecka sen träffade jag några kompisar hemifrån Osby och vi var på Debaser Medis och lyssnade till inspelningen av Popcirkus, väldans trevligt. Och hela förra veckan och denna veckan har jag och prutt flyttat in i nya lägenheten så nu kan jag faktiskt säga att jag bor i Stockholm och inte behöva säga "Jag bor i Södertälje, men jag jobbar i Stockholm". Och vilken skillnad det är i pendlingstid. Förut tog det minst 1,5 timme, nu tar det ca 40 minuter dörr till dörr, helt underbart!

Jag har även hunnit med en tripp till Linköping för i lördags var det fotografering inför årets show. Vilken fotografering. Ordinarie fotograf ringer mig på fredag kväll när jag sitter på tåget till Linköping för att berätta att han fått vinterkräksjukan och inte kan fota. Han har fixat en ersättare dom jag pratar med och vi bestämmer att han ska komma till ishallen kl. 07.30 och rigga upp allt för vi ska kunna köra igång kl. 08.00. Han börjar med att komma 20 minuter för sent och sen tar det ytterligare ca 30 minuter för honom att rigga upp och ställa in allt. Sen ramlade han några gånger för han verkade inte förstå att isen var hal och att man inte kan springa på den som på asfalt. Ja jisses, men jag tror att bilderna blev riktigt bra för jag fick se ett coolt foto som han tog på Black Or White och det såg snajsigt ut.

Nej nu måste jag återgå till klädkammarbyggandet, blir ju aldrig färdigt. Lägger upp en bild på vår utomordentligt fina klädkammare när vi är färdiga så ni får se hur lyxigt jag har det när jag ska klä mig. :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan! Skönt att ni har kommit i ordning. Nu ska jag komma och hälsa på! Hehe. Ville bara passa på att säga tack för helgen med. Ni gör ett toppen jobb det vet nu!! =) Kramar

2009-03-05 @ 10:55:15
Postat av: Ida

Can't wait to see the pics!! Jättenyfiken på hur de blev! Vi är så duktiga så :)

2009-03-05 @ 16:42:07
URL: http://idaaho89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0