En väldans trevlig helg

I fredags efter jobbet var det afterwork med John och lite folk på Oxen. Det var ett väldans trevligt och lugnt litet ställe. Alldeles lagom i storlek för ljudnivån blev inte högre än att man faktiskt kunde prata med varandra utan att skrika. När vi väl beslutade oss för att gå hem var det lite jobbigare med den där matdelen. Varför stänger alla ställen sitt kök kl. 22? Som tur var lyckades vi hitta ett smaskigt Tapasställe som hade köket öppet till kl. 22.30.

Igår var jag och prutt i Katrineholm hos världes bästa Challe. Hon hade inflyttningsfest i sin nyrenoverade lägheten. Den hade förändrats mycket sedan jag var där sist. Och hon gjorde en supergod bål som jag nog hade tagit som saft om jag inte vetat att det var alkohol i den.

Nu sitter jag här och orkar inte ta mig för nånting. Väskan står i hallen, ouppackad, disk överallt, grejer överallt, stenar överallt, och det enda jag kan tänka på är att sova.

Om jag kanske skulle ta och byta sängkläder och sen lägga mig och kolla lite på tv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0