Inflyttningsfest

Nu har vi flyttat in i nya lägenheten på riktigt. I lördags hade vi nämligen inflyttningsfest. En fest som var väldigt trevlig. Vi hade i inbjudan skrivit att vi bjöd på fördrink och lite tilltugg. För att kunna göra det höll vi på att fixa en hel del förra veckan.

I onsdags städade och tvättade vi.
I torsdags var jag på Bounce och Jocke på styrelsemöte.
I fredags handlade vi, förberedde i stort sett all mat och hämtade nyckeln till gästlägenheten.
I lördags bakade jag muffins och Jocke gjorde klart den sista röran till tilltugget.

Ja, eller vi höll på precis hela lördagen. Vi dukade, gjorde bål, slängde i oss lite mat, fixade till oss själva, tog emot några sista-minuten-återbud och lite till.

När de första gästerna kom fick vi kommentaren:

-Lite tilltugg?! Vi åt ju precis innan, men det här är ju som en hel middag

Vi brås väl på våra mödrar både jag och Jocke. Vi hade bakat en hel drös med muffins och hade köpt massa baguetter och bröd och gjort röror till säkert 50 personer, men så många var vi ju inte, haha. :)

Vi fick inte bara fina ord om lägenheten utan även lite fina presenter. Vi fick en fin blomsterkrans som vi ska hänga upp på ytterdörren, lite blommor, en bok med olika fikaställen i Stockholmstrakten, en nostalgibok om dansband i Sverige (superkul), ett "Tysklandskit", en Jelly Bean-skål, godis, citronblomma och sen har jag säkert missat något också, men TACK för allt fint vi fick och för ert otrligt trevliga sällskap!

Igår åt gänget som sovit över brunch på Mosebacke. Fullt med folk, men vi lyckades möblera ihop ett bord för 7 personer till slut. På kvällen kom en av Jockes kompisar hem och vi åt lite rester från lördagens fest och spelade Alfapet.

Nu har jag inga projekt kvar. Showen är över och inflyttningsfesten är över. Nu måste jag ha ett ytt projekt. En sommarfest skulle inte sitta helt fel. Får prata med Jocke och se om han är inne på samma linje.

Mormor skulle ha fyllt 66 år i lördags. En dag möts vi där änglarna sjunger och då ska JAG sjunga för dig!


Kommentarer
Postat av: Challe

Härligt att festen blev lyckad! :) Synd att jag inte kunde vara där. Men jag hoppas att jag kan komma hem till er nästa gång jag besöker storstaden. :) Förstod väl att ni skulle ha mycket tilltugg, ni är så duktiga på sånt där! Inte som min inflyttningsfest med lite chips å bål (fruktsallad). HAHA. Kul! Hoppas vi ses snart! Tänker på er! Hälsa Jocke med! Kram

2009-05-11 @ 18:22:14
URL: http://www.chal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0