Sveriges nationaldag

Just alldeles precis var jag väldigt "blond". Satt och tittade på nyheterna och så var det ett inslag om Norges nationaldag. Reportern frågade några norskor och normän om de visste VAD de firar den 17:e maj. Ingen visste riktigt, men det hade nåt med grundlagen att göra.

Då säger jag till Jocke:

- Vad är det vi firar på nationaldagen? Det var nåt med Gustav Vasa och skidor va?

- Jag vet faktiskt inte riktigt varför Petra.

- Nej men vad tusan, han kan ju inte ha åkt skidor mitt i sommarn...

Japp, precis så smart var jag. Inte ett dugg smartare än en norsk.


Kommentarer
Postat av: mamma

förr hette det svenska flaggans dag. Kommer inte ihåg när det blev nationaldag men det har inget med att göra historiskt. Noge blev av med unionen från sverige den 17 maj så nu vet du det. kram

2009-05-17 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0