Vila i frid mormor!

Idag när jag och Jocke var på väg hem från Oskarshamn till Stockholm stannade vi för att tanka på Jet i Södertälje. Då ringde mamma.

- Är du ute? Inne? Sitter du ner? Står du upp? Är du ensam?

Jag förstod redan då att det var något som var fel.

- Jag har något tråkigt att berätta.

Jag var helt säker på att det var farfar, för han är sjuk, men det var det inte, det var mormor. Hon dog igår. Dödsorsak? Inte bestämd ännu. Hon ska obduceras. Troligtvis en hjärtinfarkt.

Man ska inte dö när man är 65 år. Mormor skulle fyllt 66 år nu på lördag den 9:e maj. Ingen har nog riktigt förstått det ännu, alla är vi chockade. Och mamma som förlorade sin pappa när hon var 27 år, då var moster 22 år. Stackars mamma och moster. För dom måste det vara fruktansvärt jobbigt.

All kärlek till er alla tre, mormor, mamma och moster!

Kommentarer
Postat av: Challe

Jag beklagar! Sorgligt att läsa. Vet att ord inte räcker till, men du vet att jag finns för dig om du vill. Tänker på dig, ta hand om dig vännen! Kramar från Challe

2009-05-04 @ 22:03:23
URL: http://www.chal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0