Jag tar en clementin och tar det lite lugnt

Jag önskar att jag vore ett fotofreak som syster liten och kunde bjuda er på en fotokavalkad varje dag, men jag är inte det. Jag har allt som oftast kameran liggandes i sängbordet, och när jag inte har det ligger den i väskan, men jag glömmer bort det och det blir inga foton tagna. Så ni får nöja er med text, tills vidare.

I torsdags städade och fejade jag här hemma för att få lägenheten skinande ren till Jockes hemkomst. Började lite på tisdagen och onsdagen, men lusten försvann lika snabbt som jag börjat. Men på lördagslunchen när Jocke damp innanför dörren luktade det rent och det fanns inte ett dammkorn eller hårstrå nånstans!

Lördagen bestod av ett besök på Webhallen för inköp av router och sen förgyllde vi Ica Maxi Lindhagen med ett besök för lite matinköp. Efter att vi gått på det övre planet hade vi lagt två sorters glögg, julmust, bionade och schampo i vagnen. Inget av det stod med på inköpslistan. Som vanligt.

När vi kom hem efter bår lilla utflykt tog jag en litet besök i soffan, ca fyra timmar, och sov lite. Haha. Så typiskt mig. När Jocke äntligen fått liv i mig gjorde vi kycklingsoppa och tittade på Robinson.

Igår gick vi in till city för lite fika. Men som alltid när vi är där inne kommer vi hem med mer än vi tänkt oss, men den här gången var det faktiskt bara Jocke. Ett par jeans och en skjorta. Pengarna bara rullar, som min kära Challe brukar säga.

Jag tog en tur till ishallen för lite träning inför kommande juluppvisning. Något kaosartat när man inte har någon musik. Men det löste sig nog ganska bra ändå. Barnen var duktiga!

Och idag har jag varit på genomgång av Kultur I Vården:s program för 2010 och 2011. Varje bidrag, eller nänstan varje bidrag, skulle presenteras i form av ett 3 minuter långt/kort uppträdande. Lite snurrig huvudet. Till slut lät alla likadant. Och min rumpa domnade bort av att sitta still från 8-17. Riktig TRÄSMAK!

Nu ska jag ta mig en clementin. Det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Challe

Precis! Pengar är inget problem! All shopping är du värd! :)

2009-11-24 @ 22:17:32
URL: http://www.chal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0