Jobbar för två

I helgen var jag hemma i Osby. Bara jag, mamma, pappa och Picasso. Känns konstigt att det är färre och färre folk hemma för varje gång jag kommer hem, men det är lika mysigt oavsett hur många eller vilka som är hemma.

Jag och mamma tog en tur till Hässleholm för att leta handväska till mig. Jag har en lite svart sak som jag alltid får försöka knöla ner min plånbok i och det sliter mer på plånboken än på väskan. Jag hittade lite olika alternativ, men ville fundera. Så vi gick in på Intersport. Där tänkte jag kolla på såna där fodrade löpartights. Men det slutade med att jag kom hem utan väska, utan löpartights, med en vinterjacka.

Idag har jag börjat på "nytt" jobb, igen. Eller jag har snarare blivit stationerad 75% på ett av de tre ställena jag jobbat på i oktober. Men jag har ingen sjukgymnast så jag får jobba för två. Idag jobbade jag så hårt att jag nog fått en spricka i ett revben. Eller i vilket fall riktigt j*vla ont! Märkligt med människor som bara kan stå och titta på när andra jobbar och inte ens erbjuda sin hjälp.

Just pg a mitt revben blev jag tvingad att avboka veckans bästa pass på SATS, dansaerobic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0