Julklappsshoppande

Idag har jag varit en riktigt julklappsinköpare. Har bara far min kvar. Kan inte komma på nåt. Varför ska det vara så svårt? Äsch, än är det inte jul...

Var i ishallen 8-11, tog mig hem, härjade, tog mig in till city, sprang runt i affärer (eller jag kan inte påstå att jag sprang direkt), tog mig till Kungens Kurva och nu sitter jag här framför datorn. Ensam. Gräsänka.

Fantasiskt vad människor prioriterar olika. Jocke har inte varit hemma på tre månader och första helgen vi har tillsammans väljer han att gå ut och partaja med folk han inte ens vet vilka är. Det är mycket värt det, mycket. Hade det varit jag som inte varit hemma på tre månader hade jag till att börja med följt med och köpt julklappar, sen hade jag hållt mig hemma, frågat vad Jocke velat göra. Men icke. Men killar och tjejer är olika, har jag hört.

Så nu får jag istället slå in alla julklappar, äta clementiner och titta på en tv som inte erbjuder ett smack ikväll. Får väl ta fram en av mina gamla filmer och titta på för hundrafemtioelfte gången. Adventstäda tänker jag då inte göra. Inte själv. Inte en chans. Så vi får vara dom enda i hela huset som inte kan tända några ljusstakar eller stjärnor imorn. Eller tända första ljuset på adventsljusstaken, som inte ens finns ännu.

Jag är inte bitter, bara sugen på toblerone!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Klockren avslutning iaf.. lääängtar efter julklappar och massvis till min födeledagspresent, sååå nyyfiken ;D Du borde komma till mig och Albin istället, vi äter godis och kollar på film :D pusspuss

2009-11-28 @ 21:53:18
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Petra

Tycker faktiskt att det är extra kul att köpa saker till dig för jag vet att du är så nyfiken så du nästan spricker. :) Ses vi den 26:e? Jag och Jocke kommer hem antingen kvällen 25: eller förmiddagen 26:e. Åter hem till Sthlm igen den 28:e. Puss puss

2009-11-30 @ 20:38:10
URL: http://petralindhe.blogg.se/
Postat av: Ronja

Vi kommer hem någon gång under dagen den 25:e men vet fortfarande inte riktigt hur länge vi stannar, det beror på hur Albin har det på jobbet :)

2009-12-01 @ 09:43:13
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0