Koblenz no. 3

Helgen som gått tillbringade jag i Tyskland. Jag åkte dit vid lunch i torsdags och kom hem i söndags kväll. När jag kom ner i torsdags möttes jag av en superfin lila mössa, champagne, rosor och ett kuvert som jag inte får öppna före 1:a advent. Just tusan, får inte glömma chokladpralinerna som Jocke köpte i Schweiz. Jag lämnade snabbt av väskorna för att sedan följa med ut och fira en annan trainee:s födelsedag med lite mat.

Fredagen startade jag upp långsamt medan Jocke var iväg och jobbade fram till lunch. När han kom hem gick vi in till stan och åt lunch. Vi tog oss sen till affären för lite middagsmat och körde sen hem och gjorde kycklingpastasås med tagliatelle, mums! Givetvis bjöd vi in en av traineerna som var den enda som inte hade besök. Efter maten trillade sakta med säkert övriga traineer med sällskap in och vi tog oss senare under kvällen ut på stan för lite drinkar.

Lördagen var en dag med mer sovande än vakna timmar. Vi sov till 12, åt lunch till frukost, tog ett litet varv ut mot ett köpkvarter, körde hem och sov lite till. På kvällen var vi på en supermysig resaturang lite utanför Koblenz. Svårt att beskriva i ord hur fantastiskt det faktiskt var, men jag har nog aldrig varit på en så mysig restaurang nån gång. Och så trevlig personal som kindpussades, kramades och skakade händer. Förrätten var helt klart det bästa (fast jag brukar tycka bäst om efterrätten). Det bara smälte i munnen. Och det var inte dyrt heller. Märkligt. Vattnet var dyrare än vinet, men eftersom Jocke körde ville inte jag sitta där och smutta själv, nej det blev vatten för oss båda. När vi kom hem från restaurangen drack vi champagnen som stod på bordet när jag kom i torsdags (men legat på kylning sen dess), och åt chokladpralinerna. Men efter en mastodontmiddag orkade vi bara varsin pralin, så resterande sex tog jag med mig hem till Stockholm, mums!

På söndagen tog vi en rejäl promenad runt en vulkansjö några mil utanför Koblenz. Var ute och gick lite mer än en timme, tror jag. När vi kom tillbaka åt vi kebab och sen var det bara att sätta igång med packandet för jag skulle ha ganska mycket av Jockes grejer med mig hem. Kändes som om jag tog hela packningen, men det finns säkert dubbelt så mycket kvar där nere. Och min neccesär. Inte för att jag glömde den. Nej. Utan för att jag inte kunde ta den i handbagaget och Jocke ville inte riskera att förstöra sina incheckade kostymer och grejer om någon flaska skulle gå sönder.

Nu kommer Jocke hem till Sverige imorn och hem till Stockholm på lördag. Håller på att putsa och feja så det ska bli sådär skinande rent när han kommer hem. Inte för att det inte varit så under dom tre månaderna han varit borta. Det är bara just NU det är lite stökigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0