En helg i Tyskland och en underkänd bil

Helg två av tre i Tyskland - check!

I helgen var jag och Nyysti nere i Koblenz och hälsade på Jocke. Vad mycket roligare det är att resa MED någon och slippa vänta överallt själv.

I fredags när vi landade i Frankfurt mötte Jocke upp oss och vi tog oss in till centrum för att äta lite. Efter det drog vi oss tilbaka till Koblenz och ganska snart efter att vi kommit innanför dörren landade vi under våra täcken.

I lördags började vi med en liten tripp upp till någon fästning som ligger mittemot Jockes lägenhet, dvs. andra sidan floderna. Lite kyligt, men väldigt fin utsikt. Vi tog även en lite runda förbi Deutche Ecke (eller hur det stavas) då det ligger precis vid Jockes lägenhet och tydligen är ett stort turistmål i Tyskland. Sen gick vi in till stan och strosade runt lite och fikade. Jocke hittade en halsduk (då jag tydligen inte läst hans tankar när jag packade ner allt i fredags), Nyysti ett par byxor och jag ingenting. Letade efter en överdel till kvällens partaj, men jag hittade ingenting.

På kvällen tog vi oss till Aachen för födelsedagsfest. Killen som fyllde år hade en egen lounge så festen hölls där. Ett trevligt ställe, men något jobbigt att sitta ner från 21.30 till ca 02.30. När folk började röra på sig vid 02.30 var jag helt inställd på att vi skulle ta oss till stället där vi skulle sova, men icke. Vi skulle tydligen vidare ut och dansa. Vi hamnade på en klubb mitt ute bland en massa smågator, kändes nästan som slummen. Kvällen var väldigt trevlig, men lite jobbig för i Tyskland röker man inne på klubbar. Kläderna lukade, huden luktade och håret luktade. Vi blev mer bakfulla än vi hade blivit utan röken och jag ger stort beröm till Sverige som gjort det olagligt att röka på restauranger och klubbar!

Vi var hemma vid 05.30 och Jocke skulle ställa alarmet på min mobil. Vi vaknar av att Nyystis mobil ringer och han säger:

- Oh, it's so much?

Vi hade bokat frukost kl. 11 med några av hans tyska kompisar och uppenbarligen var vi sena. Jag tog upp min mobil och tittade på klockan. 16.05. Fick en klump i magen och började fundera på hur i helsike vi skulle hinna ta oss till Frankfurt med ett stopp i Koblenz för att packa ihop och hämta mina grejer. Jag såg förtvivlan och stressen i Jockes ögon. Men som tur var frågade jag Nyysti vad klockan var och då informerade han oss om att klockan var 10.50. Jocke har alltså lyckats ställa in tiden istället för alarmet.

Söndagen gick sedan åt till mat och transport.

Idag var jag uppe innan tuppen och besiktigade bilen. Dumma dumma handbroms. Den gick inte igenom. Men vi hade det på känn. Så nu blir det till att försöka organisera någon slags tripp till Oskarshamn innan den 20 november för service och byte till vinterdäck. Jädrans skit!

Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att läsa om dina äventyr i Tyskland :) Hoppas allt är bra med dig! puss puss<3

2009-10-20 @ 15:44:13
URL: http://idaaho89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0