God wokad mat

Varje gång jag går till och från ishallen i Solna går jag förbi en restaurang med skylten "God wokad mat". En väldigt märklig skylt tycker jag. Vad skulle maten annars vara? Känns som skylten skrämmer iväg gästerna snarare än bjuder in till en trevlig middag. För vad är det för gel på "Wokad mat"?

Börjar komma upp i åren nu känner jag. Krämpor överallt. Ont i höger ben, så ont att jag varken kan gå i trappor eller springa. Typiskt, jag som just kommit igång med löpningen. En uppslagen knoge. Illamående. Det där med benet börjar jag bli lite orolig för. Det blir inte det minsta bättre, snarare tvätrom. Får konsultera Anna eller Sara nästa gång jag träffar nån av dom.

Igår fick jag ett ryck och städade ÄNTLIGEN lägenheten. Eller ja, jag lämnade golven. Tänkte tagit dom idag, men så kom jag hem och fick syn på den enorma högen med tvätt, så var tvungen att ta det först. Och nu är jag trött så det får vara till en annan dag.

Har lagt pressening över våra balkongmöbler idag, så nu är sommaren 2009 officiellt slut. Lägg på några minusgrader så har ni Stockholmsvädret just nu. Och här ute på ön bålser det som tusan. Det viner i öronen. Ont gör det också.

Måste packa väskan också inför helgens resa. Viktigt att inte glömma några av Jockes grejer, då blir det ett väldigt liv i luckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0