I goda vänners sällskap

I fredags efter jobbet mötte jag upp Sara i Västermalmsgallerian. Vi strosade runt lite kring Fridhemsplan och tog oss vid 18 till La Cocaracha för lite mat och vin och sen till Bara Vi för en drink. En utomordentligt trevlig och välbehövlig afterwork. Skönt att prata av sig om sina problem med någon som förstår en och kan relatera till det man pratar om.

Igår styrde jag bilen mot Oskarshamn. Dags för service, kontrollbesiktning och byte till vinterdäck. En lagom kväll hemma hos Sofie och Nicklas med mat, vin och Lips. Och massa skitsnack såklart. Fick låna Sofies cykel för att ta mig hem och det var inte alls så fasligt långt till Lyckebo. Det är det bästa med att bo på mindre ställen, det är så nära att ta sig överallt, med cykel.

Innan jag for tillbaka hem idag tittade jag inom hos Sofie och Nicklas igen för lite te. Gott i det gråa och blöta vädret. Just ja, sen köpte jag en julstjärna att ha i sovrummet. En på fot. Så nu till julen har vi en hängande stjärna och en stående stjärna och en såndär fin glaskula att hänga. Åååh, julen kommer bli mysig. Längtar redan.

Syster liten har höstlov och befinner sig i Lidköping i hennes och Albins nya lägenhet. Dom spacklar, slipar, bankar, hamrar, målar och har sig. Jag önskar att vi kunde fixa här hemma också. Ny soffa, nytt soffbord, ny matta, nya tapeter i hela lägenheten, nytt köksbord, ny skänk i hallen/köket. Det kommer så sakteliga, men jag tycker inte om när det går långsamt, jag vill att det ska säga pang pang pang och vips så är det färdigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0