Spara, spara, spara

Det här med pengar är en ständig följetång, livet igenom. Har man för lite gnäller man över det och har man för mycket gnäller man över det.

Spara, spara, spara. Jag kommer att börja spara när jag börjar på mitt fasta jobb i januari.

Till pensionen? Ja, men bara lite. Jag orkar inte tänka så långt fram som pensionen nu, även fast många tycker att det är just nu som man ska göra det. Men vem vet om jag ens kommer att leva fram till pensionen? Varken min farmor, mormor eller morfar levde fram till pensionen.

Till familj? Vilken familj? Jaha, du menar min fantasifamilj. Jaja, nej men du vet i fantasin är allt gratis, ALLT.

Till nuet? Ja, det mesta kommer gå till nuet. Kunna göra saker och unna mig själv saker.

Så sätt igång och spara alla, för att göra saker här och nu som kostar pengar, det är farligt, nästintill dödligt farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0