Inte mycket som går min väg just nu

Min första Tysklandsresa är nu gjord. Var nere och hälsade på Jocke förra helgen. Vi hann med afterwork, bilfärd längs Mosel, Trier, vin, matlagning (i ett minikök med endast två kokplattor och ingen ugn), en löprunda i en stadsskog, dubbad tysk tv och IKEA (haha). En mysig helg som gärna hade fått fortsätta.

Jocke bodde så väldans fint också. Precis där Rein och Mosel möts. Restauranger nedanför balkongen, "pensionärsfartyg" som gick utanför, en fin fästning andra sidan floden.


Jocke hugger in på sin glass vid ett café i Trier...



...och jag försöker svälja, le och be Jocke sluta ta foto, SAMTIDIGT 

Har börjat mitt vikariat i Stockholms Stad. Räknade ut att det är ca 200-220 namn och ansikten som jag helst ska lära mig på studs. Helt omöjligt. Innan jag slutar tror jag inte ens att jag hinner träffa alla. Kommer att jobba där i tre månader, sen börjar mitt riktiga jobb på Tibblehemmet i januari, wihoo!

Skyndade hem från jobbet idag för att jag var så spänd på vad det stod i lönekuvertet. Var inte sådär jättekoll på vad min slutlön skulle sluta på på Attendo. Men nu vet jag. 160,47 kr. Inte riktigt det jag kommit fram till när jag försökt räkna. Lönespecen är helt åt helvete! Ringde och mailade min chef, men vet inte om han riktigt förstod. Trots att det uttryckligen står på lönespecen att man ska kontakta sin chef, som sedan sköter kontakten med lönekontoret, kommer jag imorn att BLUNDA för det. Jag kommer att ringa så fort klockan slår 8 imorn, för jag MÅSTE ha mina pengar!

Och på mitt nya jobb blev jag timanställd, trots att jag förklarade och argumenterade gång på gång om varför jag skulle bli månadsanställd, men det gick inte hem. Så inga pengar därifrån heller. Det är tur att Jocke och familjen finns!

Var på tränarmöte i Solna Kontåkningsklubb idag. Kul att träffa sina kollegor. Men där var det också lite motigt för tränarutbildning steg 1 kommer att vara den 16-18 oktober, helgen då jag är i Tyskland. Och kan jag inte då så går den inte på ett år. Förbannat!

Så kort och gott kan jag sammanfatta mitt liv just nu med att det inte är särskilt mycket som går min väg. Men som tur är kommer familjen och hälsar på i helgen och jag, syster och mamma ska på Ladies Night på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0