En rastlös dag

Ställde klockan på 09.45 för att ta mig ner till tvättstugan och tvätta undan all tvätt kl. 10-13. Har varit och lämnat tillbaka Jockes slips på kemtvätten då den inte blev som han tänkt sig och som han på kemtvätten lovat att den skulle bli. Har tittat på Nyhetsmorgon och So You Think You Can Dance (nej, det kan jag inte).

Nu sitter jag här och väntar på att fotbollen ska börja.

Känner mig rastlös och börjar snart klättra på väggarna här. Visst, jag har haft fullt upp hela veckan och har umgåtts med underbara vänner och borde tycka att det är skönt med en helt ledig helg, men jag tycker det är JOBBIGT! Jag kan inte träna pg a min förkylning som jag gett mig tusan på att bli fri från nu så jag kan köra fullt ut på framtida träningar.

Har i och med tvättande fått en ny liten hög med kläder som ska strykas. Men tillskillnad från killen som bad på sina bara knän nere i tvättstugan att få låna strykbrädan som är där och inte sno mina kläder kan jag välja NÄR jag vill stryka. Men för att göra det så enkelt som möjligt för mig själv är det nog lika bra att ta mig an det idag.

Imorn ska jag se om dom fått in några nya golvmoppar på Maxi. Jag har varit där tre gånger under de två veckorna som gått sen Jocke åkt och dom är slut. Vår är gammal och nog ganska äcklig (trots att jag har tvättat den flera gånger) så jag vill inte torka golvet med den. Egentligen är den nog inte särskilt äcklig, bara jag som har bacillskräck. Jag ska även försöka mig på att rensa bland mina saker nere i förrådet i källaren. Hade som sagt tänkt göra det idag, men jag ångrade mig för några minuter sen, haha.

Inför mina kommande Tysklandsresor har jag beställt ett resekit till skötseln av hygien samt en tvättpåse från Nordljus.net. Är sugen på att boka dom där biljetterna den 18-20 september, men blir snål i och med att lönen den här månaden kommer att bli väldigt liten. Får ta mig ett snack med Jocke när han kommit hem från deras Luxemburgtur.







Perfekt för duschcrréme, schampo, balsam m.m.


Var bara tvungen, även fast jag har ett bra fack i väskan för smutstvätten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0