Ett kraschat träningspass

Jag är riktigt j*vla förbannad just nu!

Har haft en utomordentligt tråkig dag och såg fram emot dansaerobicen på St. Eriksbron som alltid är rolig på tisdagar. Tar mig dit och går in i lokalen och sätter mig på golvet för att få en plats, precis som alla andra.

Instruktören kommer och vi kör igång. Vid två tillfällen råkar jag smälla till en tjej bakom mig så jag väljer efter det att inte ta ut armrörelserna så mycket. Efter ca 15 minuter ställer sig den här tjejen framför mig och backar bak mig till hennes ursprungliga plats. Jag fattar inte vad som händer, men när jag inser att hon precis bytt plats med mig blir jag lite lätt irriterad. Jag frågar snällt

- "Ursäkta, men varför gjorde du så?"

- "Vi är tre där bak och får inte plats."

- "Så du menar att jag får bättre plats tillsammans med dom än vad du får?"

Tjejen låtsas som om hon inte hör och dansar glatt vidare. Tjejen jag från början stod brevid tittar lika fundersamt som mig och fattar inte vad som händer.

Jag vräker klart ur mig något i all irritation, något jag inte ångrar.

- "Men om du nu tycker att du är så mycket bättre än oss andra kanske du skulle ställa dig på scenen och ta över instruktörens jobb?"

Hon hör klart inte vad jag säger, eller låtsas iaf inte höra. Jag tar min vattenflaska och går därifrån. Går ner till receptionen och pratar med dom (som tur är känner jag hon som är där just när jag kommer). Tjejen i receptionen undrar om instruktören såg vad som hände, men det gjorde han troligtvis inte då vi stod i typ 3:e eller 4:e ledet framifrån. Hon undrade hur hon såg ut och jag förklarade.

Nästa gång jag kommer dit ska jag ställa mig så långt ifrån den här tjejen jag bara kan, men frågan är om någon vill stå brevid mig efter idag? Jo, det tror jag nog. Tror att dom mycket hellre står brevid mig som faktiskt vill att alla ska få plats än tjejen som skuffar bort alla för att hon helst vill vara själv i lokalen.

Om jag tycker att jag gjorde rätt? Det vet jag inte, men arg blev jag över att en annan människa förstör höjdpunkten på dagen!

Kommentarer
Postat av: Thessan

HAHA villket pucko. Jag hejar på sig vännen! Stå på dig bara!

2009-09-17 @ 19:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0