Flygbiljetter

Försöker febrilt att hitta billiga flygbiljetter ARN-FRA tur & retur, men då måste det vara ca 1 månad iväg. Har hittat biljetter på Ryan Air för resa i oktober och november, men där är det så många konstiga avgifter hit och dit så jag vet inte om jag vågar boka. Men i september blir det ingen resa, det är för dyrt. Eller allt är klart relativt, men jag vill inte betala över 2 000 kr för att stressa efter jobbet, vara i Koblenz 1 dag och sen flyga hem igen på söndag morgon. Nej du Jocke, du skulle nog tagit tag i det när jag bad dig första gången...

Idag har jag fått en dos av Vintertullens rehab. Konstigt, det har bara gått 4 dagar sen jag slutade där och ändå har jag börjat sakna dom. Precis som jag saknade tjejerna på Alströmerhemmet redan efter en dag. Ja, det är jobbigt det där att skaffa sig bra vänner och "mista" dom med jämna mellanrum. Men faktiskt så är vi alla väldigt duktiga på att hålla kontakten med varandra så mister dom gör jag aldrig, aldrig!

Förresten, i onsdags kom mina saker från H&M och mina "Foppatofflor" (eftersom jag glömde mina på Öresundståget förra sommaren) från Brandos. Foppatofflorna är nu invigda då jag jobbade på Mörbylund igår. Filtarna ligger kvar i sina förpackningar. Nattlinnena provade jag och insåg att dom var genomskinliga över brösten, inte alls så som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt mig att det liksom var tyg på baksidan av spetsen, lite foder liksom, men icke. Får helt enkelt lita på att grannarna inte sitter med kikare och spanar in i vår lägenhet precis just när jag har nattlinnet på mig.

De senaste två veckorna har jag nog den mest negativa statistiken av alla medlemmar på Sats. Jag har avbokat fler träningar än jag gått på. Kanske inte så konstigt med tanke på min förkylning. Någonstans tänker jag hela tiden att "jag kan träna trots att jag är täppt i näsan" och bokar träning, bara för att dagen efter avboka igen då jag pumpar näsan full med nässpray och använder tre 10-pack med näsdukar om dagen. Nu har det ärligt börjat ge med sig och just därför tänker jag följa Marias order om att inte träna så jag blir helt återställd. Dock hindrar inte förkylningen mig från att ta långa promenader, vilket jag gjort idag och kommer att göra även imorn.

Imorn ska jag försöka mig på att sortera bland mitt pillerill som finns i källaren och lägenheten. Jag har tänkt göra detta en längre tid nu, men inte fått tummen ur. Vad säger att jag kommer få det den här gången? Nejdu serru, det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0