Fröken & Lady - Fröken Lady?

Har precis kommit hem från en utomordentligt trevlig kväll med Sara och Linda på Allmänna Galleriet. Mumsig mat och trevligt sällskap. Precis vad jag behöver!

Imorn blir min första riktiga arbetslösa, förlåt, arbetssökande dag. Slutade mitt vikariat på Vintertullen i måndags, men har haft fullt upp med olika jobb sen dess. Ska tillbaka till Vintertullen imorn och lämna passer- och stämpelkort. Hämta Jockes slipsar från kemtvätten. Besöka barnmorskemottagningen. Sova ut. Så mycket jag ska göra på min första arbetssökande dag.

Har grus i ögonen, huvudvärk och en snorig näsa. Tror jag ska borsta tänderna och lägga mig i sängen.

Fröken Lady? Igår blev jag först kallad av fröken på jobbet, sen lady när jag kom hem när en mamma skulle säga till sin lilla flicka att jag ville in i hissen. Inte illa att vara gammal och ung på samma gång. Tror inte det är så många som lyckats med det utan skönhetsoperationer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0