Ladies Night

Den här helgen har spenderats tillsammans med familjen här hemma i Stockholm. I fredags rullade småstadsborna in. Vi bjöd över lillebror och hans tjej i fredags för mat och vin. Mysigt!

Igår var jag och Ronja en sväng på stan. Vi var på Make Up Store och tog sminklektion och köpte lite smink. Tänk om jag kunde lära mig en bråkdel av det som makeup-artisterna kan, då hade jag tom vågat visa mig ute med smink. Men som det är nu blir det på sin höjd lite mascara. Dock ska jag ta mitt nyinköpta smink och öva, öva, öva. Syster liten blev så himlans söt i sina lila sotade ögon! Mellan sminkningarna var vi på Lagerhaus och spanade in deras saker då Ronjas pojkvän köpt lägenhet och då ska den såklart inredas. Vi hann även med en fika, gott!

Eftermiddagens aktiviteter tog lite tid så stackars mamsen fick börja med maten själv för att vi skulle ha en chans att hinna till Ladies Night i Globen. Fläskfilé och potatisgratäng med stekta champinjoner och syster litens goda sallad.

Sen var det då dags för Ladies Night. En födelsedagspresent till mamma. Jag, mamma och Ronja tog tvärbana till Globen. Jag hade babblat på om hur mysigt det var att åka den istället för t-banan. Men i går kunde det tusan kvittat för det var ju mörkt ute och eftersom det var tokljust inne på tåget såg vi ju inget ut. Tvärbana eller inte så var i vilket fall Ladies Night-showen otroligt bra! Ett koncept jag köpte rakt av. Vi satt och sjöng med, log, skrattade och klappade takten hela kvällen. En show jag absolut kommer köpa biljetter till igen nästa år!

Idag har jag varit en snabbis i ishallen och haft ett pass. Kul att komma igång med "tränarkarriären". Känns faktiskt helt okej. Skulle dock vilja gå utbildningar för att känna att jag har lite mer kött på benen. Att själv ha åkt i 20 år är inte tillräckligt.

Det som är kvar den här helgen är dagens måste-göromål. Måste torka golvet, skriva handlarlista, laga mat och planera kommande vecka så nu har jag inte tid att sitta här och fördriva tiden mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0