Min älskade tv

Vad mycket trevligare det är att vara hemma när lägenheten är städad. Det luktar gott och alla mina långa hårstrån ligger i dammsugarpåsen istället för överallt i hela lägenheten. Men jag har inte städat toaletten ännu, har lite fobi för det. Ja det där lät ju lite konsigt kanske. Du tror säkert att jag har jätteäckligt på min toalett nu?! Men det har jag inte. Det är bara det att jag tycker det är jobbigt att torka toalettstolen trots att det är mina egna baciller. Gummihandskar hjälper inte, jag känner mig lika äcklig ändå. Känns liksom som om jag inte får bort bacillerna från mina händer när jag städat klart. Urk! Men att skura en helt nerbajsad toaförhöjning (som tillhört någon annan än mig själv) har jag inga som helst problem med. Märkligt...

Har tittat på "Step Up" ikväll. En dansfilm. Jag älskar dansfilmer. Centerstage, Save The Last Dance, Fame, Flashdance, Saturday Night Fever. Tänk om man bara kunde få en uns av den talang som alla dansarna har i de filmerna.

Har även tittat på Idol. Går inte att sluta titta nu när jag väl har börjat. Jag har egentligen bara följt allra första säsongen ordentligt. De andra säsongerna har jag tittat på om jag råkat zappa över till TV4. Det är tur att det är nu på hösten av alla årstider som Jocke valt att åka iväg för det är nu i höst som alla bra tv-program sätter igång igen. Tv:n är just nu min bästa vän! Jag vaknar med tv:n, umgås med tv:n och somnar med tv:n.

Och nu är det dags igen. För sömn.


Om jag ändå hade haft prutt här bredvid mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0