Mina första 30 minuter med nya skridskor

Jag, Sara och Linda diskuterade A-kassan i torsdags när vi var ute och åt. Dom betalar direkt till AEA då dom inte är medlemmar i facket och det kostar 90 kr. Jag betala 140 kr. Varför? Imorn kommer jag ringa både AEA och FSA och reda ut det här. Jag betala 50 kr mer än dom som inte är med i facket, inte schysst. För vilka tar dom där 50 kronorna? Inte är det AEA iaf.

Har varit och besökt Solna ishall för första gången idag. Ja bortsett från SM 1999. Har stått mina första 30 minuter på mina nya skridskor. Har inte kunnat få dom slipade så det var lite sisådär med fästet så slipning måste jag ombesörja fortast möjligt. Har iaf tagit reda på att det är en pappa i klubben som slipar, ska bara ta reda på vem han är och boka en tid. Har svårt att förstå att det är 7 år sedan jag åkte in ett par skridskor sist. Har glömt hur hårda dom är när dom är nya. Skav på vristen kommer vara vardag känner jag. Får införskaffa mig massvis med compeed. Annars känns det bra. Ska bli kul att ta tag i konståkandet igen!

Idag har jag bokat första resan ner till Jocke och Koblenz. Åker den 17-20 september. Ska bli mysigt. Som jag berättat tidigare trodde jag att det skulle bli skönt att vara ifrån varandra lite, men det tog inte mer än några dagar så övergick lättnaden i saknad. Är dock lite nervös inför resan för jag ska flyga med Ryanair och får bara ha 15 kg med mig och Jocke har lite saker han skulle vilja ha ner och jag har ingen våg. Tusan!

Hade i stort sett lovat mig själv att börja rensa i förrådet idag, men det blev aldrig så. Istället tog jag en promenad in till Fridhemsplan och tillbaka och sen tog jag mig till ishallen och nu sitter jag här. Men imorn kanske jag tar tag i det. Ska träna på eftermiddagen och hade tänkt luncha med mina Vintertullare, men får se hur det blir med lunchandet. Å andra sidan känner jag på mig att jag kommer att vakna väldigt tidigt, som vanligt, så jag hinner nog med städning och rensande på förmiddagen innan jag tar mig bort mot Vintertullen.

Nu ska jag i vilket fall plocka i ordning lite här hemma. Märkligt vad stökigt det kan bli trots att det bara är jag som bor här just nu. Jag har en känsla av att det är någon här och stökar till när jag inte är hemma. Är det DU som är den där någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0