Show On Ice 2010

Då var det över. Show On Ice 2010.

I onsdags gick jag upp tidigt för att sätta mig på tåget som skulle ta mig hem till Osby och årets upplaga av Show On Ice. Osby Konståkningsklubb firar 40 år och hade därför bjudit in en hel bunke gamla åkare. Många av åkarna som var med slutade åka krin 1989 när jag började åka så det var väldigt roligt. Givetvis fanns det även dom som inte slutade för alltför längesen.

På onsdagen var det genrep, vilket gick hyftsat. På torsdagen var det ledigt från isen och då passade jag och mamma på att göra Osby, kolla till mormors hus och hälsa på farfar på sitt nya boende.

I fredags kväll var det showpremiär. Lördagen och söndagen innebar ytterligare fyra föreställningar, men jag kunde dessvärre inte vara med på showfinalen då jag var tvungen att ta mig hem till Stockholm igen.

Efter lördagens kvällsföreställning bjöds det på showfest. Den började redan i omklädningsrummet, men fortsatte sedan på Hantverkshuset. En superlyckad fest som avslutades med ett besök på den eminenta puben.

Under helgen blev vi "gamlingar" benämnda både som very old girls och äldre damer. Känner absolut att jag passar in i den beskrivningen med mina snart 25 år.

Tack alla som gjort den här helgen möjligt! Hoppas vi ses snart igen, för jag kommer garanterat trycka på att vara med redan i Show On Ice 2011.


Jag & Fredrik i "Rythm Of The Night"


Kommentarer
Postat av: Ida

Hmm.. Finns det plats för en annan showtoking nästa år som planerar att flytta till Skåne till hösten?;) Jag blir så himla sugen! Låter som om du hade en underbar helg vännen:)

2010-04-14 @ 00:44:09
URL: http://idaaho89.blogg.se/
Postat av: Petra

Ska du flytta till Skåne? Jag dom tänkte att du skulle vara med i Solna. :) Ska starta shower där under nästa säsong. Du kommer säkert kunna vara med på showen i Osby!

2010-04-14 @ 15:06:10
Postat av: Ida

Jag funderar på att plugga i Lund ja..;) Men jag ställer upp där du erbjuder mig såklart om det går att fixa med avståndet!:) Sviker inte dig min vän:) Synd bara att det blir lite långt i så fall att hjälpa dig att anordna..:( Fixa som är så roligt!

2010-04-14 @ 22:36:43
URL: http://idaaho89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0