The last BOUNCE

I fredags kom Ronja och Albin för en helg i storstaden. De anlände vid 21.30 med både packning och glatt humör. Vi bjöd på egengjorda hamburgare som verkade gå hem. Som vanligt tog jag två istället för en och en halv och blev proppmätt.

Lördagen innebar en tur till city bestående av besök på Monki, Panduro, Village, Stockhome, Åhléns och Coffe House. Ronja hade ett presentkort på Monki, som hon bara var tvungen att göra sig av med. :) Min syster är helt otrolig på att handla kläder. Hon har den där förmågan jag önskar att jag hade, nästa för snygga reaplagg. För bara ett litet tag sen hade hon ettp presentkort på 200 kronor på Gina Tricot och lyckades köpa hur många plagg som helst för dom pengarna, på rea. Likadant var det i lördags. Hon hittade två söta t-shirtar, ett linne och en superfin kjol för 425 kronor. Fyra plann för 425 kronor. Otroligt. Själv lyckades jag med en sjal och ett par shorts för 720 kronor.

Efter vår snabba shoppingrunda inhämtade vi, tillsammans med Jocke och Albin, lite energi på Coffe House innan jag och Ronja begav oss till Globen för The Last Bounce. En helt otrolig show. Det fanns ett par tre nummer dom kunde plockat bort, men det var helt fantastiskt. Det var en och annan tår som rullade ner för mina kinder när jag insåg att denna fantastiska dansgrupp faktiskt gjorde sin allra sista show, någonsin. Jag är inte så kåt på kändisar så som skådespelare, politiker, kungligheter. Jag är betydligt mer imponerad av människor som fysiskt åstadkommer någonting. Som Bounce. Dom gör saker som man knappt tror är möjligt och dom är så otroligt synkade.

Efter showen tuffade vi hemåt med tvärbanan. Hemma bankades och skruvades det på våra utemöbler från förra sommaren. Jocke och Albin hade varit och köpt nya träplugg och fixade biffen. Dock fixade en av dom lite väl mycket. Jocke. Han lyckades med konststycket att skära sig så illa i sin vänstra tumme att jag fick köra rally med honom till sjukhuset så han kunde få sin tumme lagad. Några stygn senare satt vi, tillsammans med Ronja och Albin, på Caliente och käkade tapas. Mums!

Hade kunnat ha dom på besök lite längre för det var så mysigt, men i söndags var dom tvungna att ge sig av neråt i landet. Tack för en supermysig helg söta ni!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Tack själv! pusspuss

2010-04-29 @ 21:02:50
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0