Semesterhelg utan semester

I fredags efter jobbet blev det afterwork på Trädgården på Söder. Utomordentligt trevligt. Först tog jag en hamburgare, cider och rosé med några tjejkompisar och efter några timmar mötte Jocke upp med  några kollegor. Det var varmt och gött och jag tog inte på mig koftan förrän vid 24. Jag som tidigare var helt inställd på att sommaren dessvärre var slut, men tusan vad jag bedrog mig, vilken tur!

Igår vaknade vi upp till strålande sol och perfekt badväder. Vi tog cyklarna till Lindhagens strand och mötte upp Klara för sol och bad. Dom håller på att bygga om ett stort område där och det kommer bli superschysst när det är klart. Nog för att vi har bryggor precis utanför vårt fönster där vi normalt badar, men Lindhagen kommer bli bättre hängställe. Så skönt att kunna cykla lite igen. Och Ronja, min cykelhjälm är såååå snygg! ;)

Ïgårkväll kom Klara över för grill, vin och tårta. Vi satt på balkongen till 23.30, sen begav sig Klara hemåt, men jag och Jocke satt kvar lite till. Inte ens koftan åkte på för det var så varmt och skönt. Jag syndade en bit tårta för jag har insett att livet blir så tråkigt annars. Så en dag med en liten tårtbit har varit min last den här veckan, men det var jag värd!

Förresten så var jag hos sjukgymnasten igen i fredags. JAg skulle springa dit för att provocera fram smärta i knäet för lättare diagnostik. Det behandlas med träning, popliteus tendonitis. Jag ska göra övningarna 3 gånger i veckan i 3-4 veckor sen ska jag tillbaka. En av övningarna var så in i helsikes jobbig och jag har grym träningsvärk baksida lår. Det bästa med det här är att jag tvingas till SATS minst 3 gånger i veckan och min tanke är att jag kör ett pass som uppvärmning och efter det kör jag mitt program. Så nu är jag snart igång som vanligt igen, känns skönt.

Nu ska jag skaka liv i Jocke och sen käka frukost. IKEA står på schemat idag och sen träning.

Kommentarer
Postat av: Mikaalma

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2012-04-06 @ 14:01:10
URL: http://mikaalma.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0