Små irritationsmoment

Jag behöver inte alls vara på dåligt humör för att irritera mig på saker. Det kanske är ännu sämre, men så är det.


Saker jag irriterar mig på, alltid:

- personer som inte ställer tillbaka sin bricka eller slänger sitt skräp på café eller liknande

- personer som åker upp för rulltrappor (utan resväska) och stannar på toppen, mitt framför där alla ska förbi för att komma vidare

- personer som kliver på bussen och sen går i snigelfart, så långsamt att jag kliver dom på hälarna (men då får dom kanske också skylla sig lite själva)

- dom som inte plockar upp efter sig i våra personalutrymmen på jobbet

- personer som pratar i telefon om högst privata saker i kollektivtrafiken

- personer som inte har förståelse för att det är trångt på vissa pass på SATS och inte kan ta att man ibland får en "kyss" eller två (jag anser mig själv ha förståelse)

- personer som demonstrativt sätter sig på det yttersta sätet i kollektivstrafiken och sedan placerar sin väska/påse på det innersta och bara vägrar flytta på sig för att ge plats åt fler när bussen/tåget är överfullt


Ja det finns klart fler saker jag irriterar mig på, men det här är saker som är ständigt återkommande och jag undrar hur svårt det faktiskt är att bara använda lite sunt förnuft?

Kommentarer
Postat av: Madde

Då är jag en av de irriterande människorna som ställer min väska i sätet bredvid mig på tåget! Dock sätter jag mig längst in och kan tänka mig att flytta den om någon promt måste sitta vid mig ;)

2010-08-21 @ 00:05:11
URL: http://maddelene.blogspot.com
Postat av: Petra

:) Jag syftade mestadels på Sthlms lokaltrafik och där är dom flesta inte beredda på att flytta sin väska utan dom sitter och tittar ut genom fönstret för att på alla sätt inte se vad som händer på bussen/tåget. Alla är inte lika omtänksamma som du!

2010-08-21 @ 14:53:38
URL: http://petralindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0