Södertälyeeeah

Ytterligare en vecka har gått av 2010 års semester. Imorn börjar den tredje och sista veckan.

Vi har varit i Oskarshamn en sväng och hälsat på till höger och vänster. Det började med ett eminent besök av John och Klarar innehållande paddling och grillkväll hos Sofie och Nicklas. På söndagen åt vi frukost ihop innan de begav sig tillbaka hem till Stockholm.

Jag och Jocke fortsatte Oskarshamnvistelsen med provkörning av hans föräldrars nyinköpta bil, en tur på stan, luftgevärsskytte, fika med Jockes mormor, grillkväll hos Henrik och Silvana med ett gäng "gamla" Oskarshamnare och lilla Nike förstå, Henrik och Silvanas lilla skatt. Jocke ägnade mer eller mindre hela vårt besök åt lilla Nike, mysigt!

I onsdags var vi åter i Stockholm. Igår tog vi en runda på stan och hamnade mitt i (fast ändå lite utanför) Prideparaden. Vilket spektakel! Nästa år måste jag se det från nära håll.

Idag har jag varit en sväng i Södertälje, vår gamla "hemstad". Det såg ut ungefär som det gjorde när vi flyttade därifrån för 2½ år sedan. Jocke är där varje dag i och med jobbet, men jag tyckte minsann att Södertälje var värt ett besök även av mig. Såg en såndär svart långklänning ni vet, i mysigt tyg. Men det fanns bara en kvar i storlek S, och den var för stor. Satan också!

Och för att bre på min "otur" ytterligare upptäckte jag igår att jag måste göra ett extra varv, i ljusgrått, på alla mina 240 virkade rutor till min pläd för att det ska bli snyggt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0