Tårtbak

Nu har även jag gått med i Funbeat. Lovade mig själv att inte göra det först för jag orkar inte med folk som tävlar om flest tränade minuter i veckan. Men så till slut gick jag med. Inte för att jämföra mig med andra, utan mig själv. Det finns väldigt bra statistik och träningen blir lättöverskådlig. Sen finns det också definitioner av träning. Jag räknar t ex inte promenader som är under 30 minuter eller som inte är i powerwalktempo. Jag räknar inte cykelturen till och från träningen. Jag räknar inte det lilla jag kör runt i ishallen när jag tränar barnen. Jag räknar tiden på SATS och powerwalks.

I morgon är det kräftskiva igen. Dock inte här. Jag har såklart lite finurligt kollat upp träningscenter i Oskarshamn. Dels för sjukgymnastiken, dels för ett pass. Fick två bra tips av Sofie och jag ska kolla upp dom lite närmre i morgon. Så nu ligger även träningskläderna nerpackade i väskan.

I juni fyllde Anna (en av sjukgymnasterna) på jobbet 30 år, men Maria (andra sjukgymnasten) gick på semester då och Anna hade precis börjat hos oss så firandet rann ut i sanden. Men i morgon ska vi fira henne med tårta och cider. Jag har bakat jordgubbstårta hela kvällen. Hoppas den blir lika god och fin som när Jocke gjorde den till sitt jobb för några veckor sedan. I vanlig Petraanda har jag väl glömt någon ingrediens, men jag hoppas att den är god i vilket fall.

Efter jobbet är det auskultation i ishallen och träning på SATS. Jag har kommit igång bra med båda delar, dock är det ett jäklans släpande på väskorna. Jag längtar till vi får komma in i vår ishall i Ritorp så jag iaf slipper släpa skridskorna och konståkningskläderna fram och tillbaka.

Ikväll är Jocke på avdelningsfest. Gissa vem som har fått äran att köra till Oskarshamn i morgon?


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-08-27 @ 23:04:07
Postat av: Jocke

Mmm vem körde egentligen hela vägen? Inte var det Petraplutt iaf

2010-08-27 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0