Back to normal

Sitter i soffan och försöker njuta av de sista timmarna av semestern 2010, men det är svårt med vetskap om att klockan ringer 06.00 imorn och då är det dags för jobb.

Den här veckan har spenderats i Osby. Måndagen ägnade vi åt att ta oss genom vårt avlånga land ner till Skåne. Vi stannade till på Stångebro gatukök för att äta tunnbrödsrulle med räksallad och grillspett. Nostalgi, OCH supergott!

I tisdags hälsade vi på Jockes farmor i Tyringe och besökte Förmedlningscentralen. Förmedlingscentralen är inte vad den varit. Jag minns den som en stor lokal med massor av kul grejer, men inte nu. I min fantasi ser jag framför mig hur jag hittar möbel efter möbel som jag sen kan piffa till med lite färg, men det stannar där.

I onsdags var jag, mamma, Jocke och en granne med dotter i Ullared. Det har blivit lite av en obligatorisk sommargrej för mig och Jocke då detta var tredje året i rad som vi förgyller Ullared med vår närvaro. Vi köpte tvättmedel, sköljmedel, maskindiskmedel, toalettpapper, hushållspapper, tillbehör till grillen, kroppkakeslev, strumpor och andra obligatoriska grejer. Men det bästa av allt är att jag lyckades fynda en skitsnygg skinnjacka i lammskinn. Visar den vid tillfälle.

I torsdags tog jag och Jocke en tur ut till Anna i hennes föräldrarhem. Vi blev bjudna på smaskiga våfflor och jag fick en försenad födelsedagspresent, en perfekt sådan. Det var en vispskål från Rosti med en hel hög av slevar, i ceriset.

I fredags var det dags för sommarens fest, gårdsfesten i Kallsjön. Mamma och moster bjöd in till en dag av umgänge, god mat, lek och stoj. Vi badade i sjön, hoppade säck, sköt luftgevär, spelade kubb, grillade, sjöng till Mattias (kusins pojkvän) gitarr- och munspelsspelande till långt ut på morgonen. Jag har en fantastisk familj!

Innan avfärd i lördags bjöd vi hem farfar på fika. Mysigt! Även om det numera är svårt att föra en diskussion med honom eller fråga vad han gjort är det mysigt att han sitter där och lyssnar.

Idag har Jocke ÄNTLIGEN fått uppdom otroligt vackra tavlorna jag fick av moster med familj när jag fyllde år. Foto kommer inom kort. Jag har stuvat om i mina lådor och lyckats skaka fram en låda för mina bh:ar och badkläder.

När jag i helgen ställde mig på vågen hemma i Osby snörpte halsen ihop sig. Nog för att jag under en längre tid tyckt att magen har vuxit lite, men att jag blivit så mycket tyngre. Visst, det handlar bara om 3-4 kilo, men min kropp är det ganska mycket. Av den anledningen ska jag nu stålsätta mig med powerwalks och träning på SATS. Springa kan jag inte göra i nuläget med anledning av mitt löparknä, men imorn ska jag på första besöket hos sjukgymnasten för att försöka lösa problemet. Och från och med idag är det också förbud och varningsskyltar på allt som heter sötsaker; godis, läsk, saft, chips, kakor, glass.

Vi hörs, några hekto lättare.


Kommentarer
Postat av: Ida

Kära vän, det gör ont i hjärtat när jag läser att vi besökte Ullared under samma dag utan att stöta på varandra! Hoppas ni fyndade lika mycket som vi gjorde iaf :) Nu är jag hemma i Linköping igen och har börjat jobba på dagis som kock, riktigt kul faktiskt :) Puss puss!

2010-08-09 @ 16:18:57
URL: http://idaaho89.blogg.se/
Postat av: Petra

Ååååh neeeej! Nu gör det ont även i mitt hjärta! :( Du kommer göra succé bland barnen på dagis med din utsökta mat! När börjar du i Lund?



Puss puss!

2010-08-09 @ 20:59:58
URL: http://petralindhe.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag börjar den 30 aug i Lund så jag flyttar ner på lördagen eller möjligtvis söndagen. Börjar bli ganska nervös nu haha. Det kommer vara så mycket nytt men det ska nog bli bra och allt brukar lösa sig till slut :) Puss puss

2010-08-11 @ 15:19:04
URL: http://idaaho89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0