Andra advent

Idag vaknade jag redan kl 06.20 och kunde inte somna om. Vid 08.20 kunde jag inte längre ligga kvar i sängen så jag steg upp. Jag har hunnit stryka mina kläder, dammsuga, fixa lite inför luciafirandet nästa helg, boka tvättid och plockat ur diskmaskinen.

Det är skidskytte och längdskidor hela dagen. Sportfreak som jag är passar det mig alldeles utmärkt med en dag i soffan hejandes på våra svenska skidåkare. Hade dock gärna varit på plats i Östersund, men det är lite väl långt för en dagsutflykt. Om Jockes syster bor kvar där nästa år ska jag minsann boka in mig för världscupspremiären!

Igår när jag höll på att pynta vidare här skulle jag stryka den (nästan) nytvättade duken vi haft på soffbordet då vi spillde på den för ett tag sen. Fläckarna hade inte gått bort. Tog istället den vita duken jag köpte i Lidköping i somras, men den är både för bred och något för kort så det blev inte lika fint, typiskt.

Idag är det låtsastävling för A-gruppen i ishallen inför SM. Jag ska dit och spana in våra fantastiska Solnaåkare för att efter tävlingen träna mina duktiga tjejer. Eller ja, dom är kanske inte mina, men det är jag som tränar dom majoriteten av passen dom har på en vecka.

Nu ska jag plocka undan strykbrädan och strykjärnet så jag inte slår ner det i mitt hejande på dom svenska skidåkarna om en stund.

Ha en trevlig andra advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0