Grishockey

Idag var jag i ishallen på morgonen. Det kändes tungt när klockan ringde 07.10 trots att det var en timme senare än på vardagarna. Och inte fick jag och la mig särskilt sent igår heller.

Efter konståkningen var tanken att jag skulle tränat lite, men jag avbokade faktiskt passet jag bokade och gav mig ut på stan på jakt efter de två sista klapparna. Jag lyckades hitta en av dom, men den sista klappen vet jag inte om jag kommer att få tag på. Tusan!

I eftermiddags var jag på hockey, Dif-Timrå, med fina Emma. Vilken grismatch det var. Timrå spelade riktigt fult. Varenda gång det var avblåsning körde en Timråspelare fram till en Difspelare och muckade gräl. Timrå vann med 2-1, men det var inget rättvist resultat för Dif spelade faktiskt bättre hockey, trots att jag höll på Timrå.

På väg hem från hockeyn stannade jag till på Daglivs och köpte mat och blommor så nu är krukorna fyllda här hemma igen. Klarade inte av att vänta ut Jocke den här gången heller...

Förresten, tror jag skrev om en stjärna till vardagsrumsfönstret igår. Kom på att jag har en rosa fin stjärna som jag fått av mamma så jag gick ner i källaren för att leta fram den och då hittade jag en superfin glaskula som jag fått av mamma som jag hade framme förra julen. Jag gav upp letandet efter stjärnan när jag hittade kulan och nu hänger den i fönstert och strålar mys lång väg.

Nu ska jag kolla på Step Up, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0