Jag klarade det!

Jag är ärligt helt imponerad av mig själv. När jag gav mig in i "nyttiga november" trodde jag att det skulle bli väldigt jobbigt att inte äta godsaker på en hel månad, men det var faktiskt inga som helst problem. Jag var inte sugen en endaste liten gång. Eller jo, när vi var hemma i Osby och jag inte kunde äta mammas goda efterrätter, men inte annars. Jag kommer fortsätta på det mindre onyttiga spåret genom att endbart äta godsaker om det är något speciellt, t ex tjejmiddag, födelsedag eller fest. Idag var jag på mitt extrajobb och det var bara jag och receptionisterna där då resten av gruppen åkt på planeringsdagar i Sigtuna. Dom hade gjort så fint med frukost och lunch. Lunchen innehöll äppelpaj till efterrätt och jag/vi fick julmust till maten. Jag måste dessvärre säga att det faktiskt inte var så gott som det brukar. Jag åt inte lika mycket som jag brukar när det bjuds på kakor och annat gott. Tror november satt sina positiva spår!

I söndags städade vi och tog fram adventsstjärnor och annat som hör julen till, dock fick jag inte pynta med tomtar riktigt ännu för Jocke. Jag planterade hyacinter i en söt liten kruka jag fick när jag fyllde år och jag har slängde alla vissna blommor. Vi har nu tre krukor som saknar blommor. Jag tycker att vita julstjärnor är väldigt fina, men kanske lite mycket att ha tre stycken. Får klura på den där lite grann... Apropå julstjärnor har vi ingen stjärna eller ljusstake i vardagsrumsfönstret. När jag föreslog för Jocke att vi kunde köpa en stjärna och hänga upp svarade han:

- "Men Petra, då ser vi ju inte ut".

Men vad finns det att titta på såhär års? Det är ju bara mörkt precis hela tiden. Grannarna har gjort fint med ljusslingor på balkongerna och dom ser man ju ändå, trots att vi hänger upp en stjärna i vårt fönster. Kanske att jag köper en stjärna trots allt så får Jocke klura på hur vi ska hänga upp den då det är lite bekymmersamt med uttag.

Var på tjejmiddag igår med finaste tjejerna. Det känns verkligen som jag hittat hem i det gänget. Alla är så öppna och omtänksamma! Inte minst spontana. Idolmys, hockey, middag, utgång.

Jag och Jocke har flängt Stockholm runt efter julklappar och nu har vi lyckats skrapa ihop alla utom fyra stycken. Två av dom är faktiskt i tanken redan färdiga, men inte inhandlade och den dagen det är dags kanske sakerna är slut så det är nog egentligen hög tid att införskaffa dessa ting.

Nu är snart tvättmaskinen färdig, vilket innebär att det är hög tid för mig att plocka fram torkställningen. Ja, jo så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0