Julen är här!

Det är en stressig tid, tiden innan jul. Hela december har varit ett enda jagande.

Jag känner att jag så gärna vill uppdatera er om vad som händer, men jag har varit helt slut om kvällarna och somnat nästan innan jag låst upp dörren.

Första helgen i december var jag och fina Emma på hockey. Jag insåg hur mycket jag borde uppskatta mitt liv. Jag är omgiven av fina människor, även om jag inte är särskilt bra på att höra av mig och berätta hur glad jag är att just du finns i mitt liv, ska du veta att jag tänker på dig varje dag. En del pratar jag inte särskilt ofta med, men jag vet att dom alltid finns där. Det är en fantastisk känsla!

För ett par veckor sedan hade vi luciahäng hemma på ön. Det blev ingen utgång, men sista gästerna gick hem kl. 03.20 och då hade jag redan somnat och det borde väl ändå visa på gott betyg?! Inte att jag somnade, men att dom stannade så länge. Jag var mest otrevlig som gick och la mig, men jag var så trött.

Förra veckan blev jag duschad av E4:an. E4:an (Essingeleden) går precis utanför vårt fönster och när man hoppat av bussen går man under den. Jag har aldrig ens tänkt tanken på det som hände mig då det dels är höga räcken och massor med plexiglas, men så hände det. Jag blev duschad av E4:an. Det var troligen en tung lastbil som körde i precis rätt spår för att pressa över massa skitig och blöt snö rakt ner på mig. Full med skit gick jag skamset hem och torkade av både mig själv och alla kläder och väskor.

I helgen var jag och Jocke på julbord på Krusenbergs herrgård utanför Uppsala. Förra året var vi på julbord med John och Klara på Smådalarö går, men i år kunde dom inte följa med så vi åkte själva. Vid ankomst satte vi oss vid receptionen och fikade och mös vid braskaminen. Efter det gick vi och bytte till badkläder för att gå till den vedeldade bastun. Så mysigt det var. En stor fin bastu precis vid vattnet. Tyvärr var maten och servicen inte riktigt lika bra som övriga delar under dagen, men det var skönt att få komma iväg och slippa se datorn eller telefonen fastklistrad i Jockes händer.

Ikväll har jag gjort lemoncurd. Blev så sugen på det när jag gick i Västermalmsgallerian idag och gick förbi Oil & Vinegar (eller hur det stavas). Tror jag måste dra mig ut i köket och ösa över den i en burk och ställa in i kylen innan den blir dålig.




Bilden är inte riktigt rättvis då jag har en helt värdelös kamera, men det är så vackert med alla jusslingor alla grannar satt upp på sina balkonger (jo, vi har också en på vår balkong)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0