Projekt möblera om i klädkammaren

Har ätit sushi och sitter nu och tittar på Idol. Är övergiven av sambon min, igen. Jag tycker det är jätteskönt med egentid, men har man egentid väldigt ofta tröttnar man. Den här gången är det Sälenresa med nya och gamla traineer.

För ett tag sen skrev jag ganska mycket om en mormorspläd som jag höll på att virka. Den är klar nu. Eller jag skulle kunna lägga till några rader till, men det får blir när andan faller på. Istället har jag snöat in på små söta figurer som en av tjejerna i gänget börjat med. Jag skulle göra en liten kakuppsättning till en kompis lilla tjej i julklapp, men jag har inte ens klarat av den första kakan, en chokladboll. Det blir bubbligt och konsttigt hela tiden. Beskrivningen scannade en av tjejerna in, vilket är otroligt snällt, men det verkar inte hjälpa så nu har jag beställt boken på Bokus.

Jag och Jocke har varsin hylla i klädkammaren till kläder som ska strykas. Jockes hylla har en tendens att alltid vara totalt proppfull. Min är inte det. Vi har även lite hyllor för skokartonger, men på lite dumma ställen om jag ser till min längd. Så nu har jag lite planer på att ge Jocke en större hylla till hans "att stryka kläder" och sno hans nuvarande hylla till skokartonger så jag slipper hämta pallen varje gång jag ska ha nånting. Så kanske är det inte så dumt att han är iväg trots allt.

Projekt möblera om i klädkammaren börjar.....      ...... NU!


Boken med alla söta små figurer och kakor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0