BADASS Bibik #1

Ja, då var det över, första passet på BADASS Bibik. Det blev en mjukstart för att få in utgångsvärden, få koll på protokoll som ska fyllas i under resans gång samt att få en liten fingervisning om hur formen är.
 
Jag sov oroligt hela natten då jag trodde att jag skulle försova mig och missa premiären så jag var uppe redan kl. 05.10 med risk för att somna om och missa klockan som skulle ringa 05.30. Jag hann i lugn och ro packa väskan, byta om och äta frukost. Jag äter i stort sett alltid havregrynsgröt till frukost, men under sommaren ar jag ätit allt annat är havregrynsgröt och jag tycker att det är lika jobbigt varje gång jag ska in i det där köret igen för det spelar ingen roll hur mycket experterna säger att man står sig länge på havregrynsgröt, jag blir hungrig ett par timmar efter jag ätit. Efter ett par veckor har kroppen vant sig och då äret inga problem, men det är alltid lite kämpigt.
 
Vad gjorde ni för övningar då? Kanske inte så många som undrar och jag kan inte namnen på alla men vi gjorde följande (om jag minns rätt):
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag hade 8 kg, men insåg ganska snabbt att jag kan öka till 12 kg.
  2. Axelpress över huvudet med stång, 10x3 reps. Jag hade 20 kg, men skulle nog kunna ha 25 kg.
  3. Benböj (squats), 10x3 reps. Jag hade sammanlagt 50 kg och det var en ganska lagom vikt.
  4. Plankan i 3 minuter.
  5. Fällkniven, så många reps man orkade. Jag klarade 18 st, men det sög ganska bra i magen efter plankan.
  6. Kettlebell renegade, 16x3 reps. 12 kg.
  7. Pistolen / skjuta hare. Så många man orkade 1 gång/per ben. Jag missuppfattade den här övningen och trodde man växelvis skulle göra så många man kunde så när det väl gick upp för mig hur jag skulle göra hade hade jag lite mjölksyra så det blev 15 reps på vänster ben och 18 reps på höger ben.

Jag känner redan hur träningsvärken börjar smyga sig på i benen, härligt! På fredag är det dags igen och då är målet att vi ska hinna alla ovanstående övningar och några övningar till. Jag tror att med lite mer tempo och rätt vikter kan det här bli riktigt bra.

För att få mer information om vilka mina lagkompisar är och vad som händer får ni gärna kika in på min PT:s och lagledares blogg

 

Jag känner mig inte så BADASS på morgonen kl. 06.30, men kl. 08.00 om 8 veckor, då jäklar!

Foto: Magdalena Bibik

Trackback
RSS 2.0