Mitt RIKTIGA jobb

Jag har inte varit en särskilt aktiv bloggare den senaste månaden och det finns väl ingen mer än jag som kan ta ansvar för det, men nu är jag tillbaka.

Ide, precis som björnarna, det har varit jag den senaste månaden. Så mycket som hänt, hela tiden.

Alla helger uppbokade och fullt ös på vardagarna.

Luciamys på Primusgatan vid lucia. Bakade lussekatter för första gången. Tror faktiskt som var ganska uppskattade. Kanelbullar. Ris a la malta-snittar. Chokladkola. Och annat gott.

Var på jättemysigt julbord på Smådalarögård med tema "Havet" helgen innan jul. Gott med skaldjur, och buffén med sötsaker. Dock sa min mage ifrån. Ordentligt. Tre timmar på toaletten.

Firade julafton den 24:e i Oskarshamn och den 26:e i Osby. Massa mys och fina julklappar. Och såklart massa MAT. Och som vanligt gick julen alldeles för fort. Kändes mest som vi var ute på vägarna och flängde.

Firade nyår i Stockholm. Middag, spel och raketer i vårt palats. Eller inte raketerna förstås. Och träffade äntligen Challetjej igen. En fika på självaste nyårsafton. Trevligt värre.

Har börjat mitt RIKTIGA jobb nu. Mitt fasta jobb. Ingen provanställning, skönt. Somnade senast kl. 21 måndag-fredag. Som tur är kommer första sjukgymnasten redan imorn. Dom fick ringa in henne akut. Nog för att jag kan hålla många bollar i luften, och tycker det är kul när jag är dunderstressad, men det finns ingen normal människa som klarar en inflytt av 24 brukare och alla utom 4 behöver bedömningar och status och hjälpmedel. Jag gjorde så gott jag kunde, men det är med stor lättnad jag går till jobbet imorn.

Nu ska jag och Jocke förbereda lite kvällsfika för John och Klara kommer över om en liten stund.



Kommentarer
Postat av: Challe

Jaao! Det var trevligt! Tack för senast! Snart ses vi igen! :)

2010-01-10 @ 21:05:32
URL: http://www.chal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0