Träningsvärk är den enda sanna värken

Igår var jag på bodypump för första gången på hur länge som helst. Vaknade i morse och tänkte lite flyktigt "det kännu ju i stort sett ingenting, ingen träningsvärk alls". Kunde inte haft mer fel. Ju längre dagen har lidit, desto värre har det blivit. Kan inte gå i trappor utan att se ut som att jag skitit ner mig. Kan inte sätta mig ner på toalettstolen eller bussätet utan att falla handlöst sista 5-10 centimetrarna. Men jag älskar träningsvärk, så gött!

Är inte alltid jag jobbar över, men även om jag inte gör det är jag helt slut när jag kommer hem. Skulle så gärna vilja gå på tjejmiddagen imorn, missade decembers middag, men jag kommer inte ens kunna ta mig dit utan att somna och hur kul sällskap är jag då? Inte särskilt. Får se till att inte boka in nåt första onsdagen i februari för då SKA jag gå.

Nu när Jocke har kommit tillbaka från Tyskland blir det lite mindre matlagning, men mer varierat. Förut gjorde jag i stort sett bara fläskpannkaka. Tråkigt att äta det i tre månader, men så var det. Jag hade alltid matlåda med mig till jobbet. Nu däremot får jag tänka lite mer för det är inte alltid att det finns självklara matlådor till dagen efter och det är ett problem för mig för jag tycker inte att det är så kul att laga mat. Men idag hade jag en riktig bamsematlåda, som då givetvis Jocke plockat ihop till mig. Laxlåda och potatis. Det var så mycket i den där lådan att jag inte orkade äta upp allt, men det jag fick i mig gjorde mig så mätt att jag fick ha byxknappen uppknäppt resten av jobbedagen. Dags att träna lite mer? Jag? Nej det kan jag inte tänka mig...

Jodå, jag har tagit tag i träningen igen. Ska köra minst 3-4 dagar i veckan. Lite klurigt här den första månaden då det är inflytter på jobbet hela tiden och jag inte vet när jag kan sluta för dagen, men då får jag väl boka om passet eller boka pass en annan dag istället, som ersättning.

Den där matlådan ja, är redan hungrig trots den där bamseportionen innan idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0