En helt vanlig torsdag

Har ingen ursäkt till varför jag inte uppdaterar mer än någon gång varannan vecka. För det är inte så att jag är konstant upptagen, mer lat. Till och med så lat att jag inte kommer att lägga ut de utlovade bilderna på mina födelsedagspresenter.

Midsommar firades i Oskarshamn, närmare bestämt i Hammarglo. En av Jockes barndomsvänner och hans tjej har köpt en gammal skola där, på 260 kvm med en enorm trädgård. Köket och badrummet var renoverat sedan tidigare, men resten av huset har dom att sätta tänderna i. Jag och Jocke var först på plats av gästerna och fick därför sova i det nyrenoverade gästrummet. Det blev en heldag på midsommarafton med sillunch och grillat vildsvin på kvällen. Kubb och Singstar stod också på schemat. På midsommardagen var det så hett i rummet där jag och Jocke sov så jag gick ut i trädgården och la mig i hängmattan och sov vidare. Vilken lyx! Här hemma ska jag vara glad om jag lyckas knöla ner mig i soffan på balkongen.

I måndags var det grillhäng nere vid bryggan här på ön. Trevligt, men blåsigt. Till slut blev det lite kallt även för mig som är helt övertygad om att det alltid är varmt juni-augusti oavsett!

Igår när jag kom hem från jobbet fixade jag mig lite mat och la mig sen i soffan. Jag somnade strax efter 18. Sov till 21 och vaknade till, men somnade om. Vaknade igen vid 22, gick då och duschade och la mig sen i sängen. Sov till kl. 06 imorse och ÄNTLIGEN känner jag mig lite piggare!

Ikväll blir det tjejmiddag och planering inför kommande Gotlandsresa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0