Födelsedagsfirande #2

Det har varit dålig uppdatering här. Mycket som har hänt så har inte haft varken tid eller ork till att blogga.

Förra fredagen körde jag Födelsedagsafterwork hemma på Primusgatan. Det blev en väldigt trevlig kväll. Dessvärre utan utgång. Jag fick massor med fina presenter och sommarplaner smeds.

Jag åker till Gotland med tjejgänget i början av juli, kul! Båtbiljetterna är bokade, tyvärr åker jag inte samma båt hem som dom andra tjejerna eftersom jag bokade båten långt efter dom. Men jag är helt övertygad om att det kommer bli toppenkul ändå.

Efter fredagens galej var det en del att plocka undan inför lördagens middagsbjudning. Jag hade ett pass i ishallen kl 10.30-11.50 och var inte hemma förrän vid 13. Jocke var då något stressad och gormade och gapade över allt. Det enda jag kunde känna var ett lugn och det kändes så skönt, att jag inte stressar upp mig för onödiga saker. Vi hade ju fyra timmar på oss att handla, duka, förbereda och greja. Maten var inte klar kl 17, men lika god vid 18 när den blev klar! Fick fina smycken, pengar och en smyckehållare. Fick också två fantastisk fina tavlor som jag (läs Jocke) bara måste få upp på väggen fortast möjligt.

I söndags hann vi inte mer än vinka av våra familjer förrän två konståkningstokiga tjejer (precis som jag) flyttade in för en veckas läger i Solna.

Jag körde jobb 8-14.30 och sen konståkning 17.05-18.50. I detta hektiska schema lyckades jag trycka in en supermysig födelsedagsmiddag med Jocke på Djurgårdsbrunns värdshus med anledning av att jag fyllde 25 år och sen hann jag med sommarfest med jobbet i onsdags.

Igår tog jag mig till Lidköping efter jobbet för att hälsa på syster. Vi var ute och åt igår och idag har vi gått på stan. Sen har vi givetvis tittat på kronprinsessbröllopet på tv. Lite knasigt att jag först flyr Sthlm för att slippa all bröllopsyra och stress och sen sätter jag mig lik förbannat och tittar på spektaklet. Men här i Lidköping slipper jag all inställd kollektivtrafik och galna bröllopsfantaster. Men visst har det varit ett fint bröllop! Tycker dock inte att klänningen var något märkvärdigt, tycker nästan den var lite för enkel. Å andra sidan är Viktoria vacker vad hon än har på sig.

Jag har i en veckas tid tänkt lägga upp bilder på mina fina presenter från allt födelsedagsfirande, men inte kommit till skott. Men den som väntar på något gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0