Student 2010

Förra tisdagen var syster liten på sin studentbal. Hon var så vacker så, och det tyckte tidningen också för hon hamnade på framsidan i Norra Skåne och sen på massa blider på deras nätupplaga. Mamsen som sytt klänningen och den var verkligen jättefin.


Ronja och hennes kavaljer på mingel på Prästängen


Baksidan av Ronjas balklänning


Detaljer på framsidan av klänningen

I lördags var det sen dags för dagen med stort D, studenten. Medan Ronja begav sig hemifrån vid 08.30 fortsatte vi andra att pyssla och fixa med allt som skulle bli färdigt tills gästerna skulle anlända. Vid 13.30 sprang studenterna ut och åkte sedan några byavarv på sina lastbilsflak. Lastbilsflak i all ära, men jag tycker nog det är lite roligare när inte hela klasserna åker på samma flak, variationen och fantasin försvinner lite då. Ronja hade i vilket fall inte tid att stå och vinka och tjoa åt folk, hon hade fullt upp med att stå framme vid DJ:n och dansa.

Själva mottagningen var ett väldans ståhej. Jag och mamma fastnade i köket. Att servera 50 gäster med hemlagad mat är inte gjort i en handvändning. Som tur var fick mamma komplimanger för sin goda mat! Det blev trubadur med ena kusinens pojkvän, mysigt värre, och fest natten lång. Jag, Jocke och lillebrors flickvän begav oss ner på byn och mötte upp en av mina kompisar för en stund. På väg hem hörde jag en visselpipa väsnas och misstänkte omedelbums att det var Ronja, och mycket riktigt var det det. Hon festade vidare till långt ut på morgonen och är helnöjd med sin student. Något som också märktes tydligt igår med både whiskeyröst och baksmälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0