Nu snöar det, igen

Idag var det planerat en promenad med Sara vid lunchtid. När passet var klart i Spånga ishall tog jag mina saker för att köra hem och byta kläder för att sen möta upp Sara. När jag tittade ut från ishallen vräkte det ner snö och det var inget vidare promenadväder. Sara höll på med CV och grejer och igår hörde Klara av sig angående Barkarby så det kändes som ett bättre alternativ just för stunden.

Väl i Barkarby hittade vi ingenting. Eller ingenting är väl fel att säga, men inget av betydelse. Jag köpte sex tygservetter och ett par trosor. Klara köpte ingetning. Fick provat den klänningen som jag såg redan förra sommaren och till min plånboks instämmande satt den inte som en smäck, vilke tnu innebär att jag inte behöver gå och tråna efter den längre.

Eftermiddagen och resterande av kvällen innebär plugg. Resultat- och balansräkning. Går inget vidare. Jag skulle kunna skylla på att teoriboken inte riktigt hör ihop med övningsboken, men det hjälper dessvärre inte. Men faktiskt så känns det som att övningarna i övningsboken inte hör ihop med motsvarande kapitel i teoriboken.

Jocke ska göra fricadeller nu och jag ska fortsätta plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0