Plötsligt händer det

Nej, jag har inte vunnit på TRISS. Däremot har jag för första gången satt mig på ett säte i Stockholms kollektivtrafik och inte märkt hur blöt jag blev, förrän jag reste mig upp och märkte att byxan klibbat fast på högra skinkan. Jag har åkt med Stockholms kollektivstrafik minst fem dagar i veckan i över 2½ år och inte en endaste liten gång har jag satt mig i något konstigt, förrän nu. Sätet såg verkligen inte blött ut. Hur som helst så det första jag gjorde när jag kom hem var att slänga jeans och trosor i tvätten och sen dränkte jag rumpan i handsprit. Känner mig fortfarande lite smutsig trots att jag duschat och skrubbat rumpan.

I lördags drog jag runt med Jocke i city precis hela eftermiddagen. Inte så ofta jag tar en shoppingdag men nu var det dags. Jag var på jakt efter ett par skor och lite kläder, men gick tom i varje affär fram tills vi kom till VILA inne i Gallerian. Där hittade jag en tröja, men då hade vi också strosat runt i säkert fyra timmar. Några skor blev det inte tyvärr. Jocke däremot köpte både två par snygga jeans och en snygg skjorta. På kvällen var vi hemma hos fina Emma och Kristofer på inflyttningsfest och det var lika trevligt som alltid.

I helgen är det DM i Solna ishall och därför ingen träning, vilket innebär att jag är ledig precis hela helgen. Har bokat in lite SATS-träning och tänkte ta mig till ishallen och titta på tjejerna och killarna när dom tävlar. Dessvärre måste jag även lägga den mesta vakna tiden på att plugga för om två veckor är det tenta.

Nu ska jag gå och ta mig en apelsin, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0